تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۸۵۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ کشتی گیر خوزستانی نشان طلای رقابت های جهانی را کسب کردند
 دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: ۲ کشتی گیر خوزستانی در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان به نشان طلا دست یافتند.

محمدامین کجباف اظهار داشت: رقابت های کشتی فرنگی  نوجوانان قهرمانی جهان امشب با برگزاری مسابقات پنج وزن دوم در شهر صوفیه بلغارستان آغاز شد و در پایان سعید اسماعیلی و رضا ساکی ۲ کشتی گیر خوزستانی به نشان طلا دست یافتند. 

وی افزود: در وزن ۵۱ کیلوگرم سعید اسماعیلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کومی ساوادا از ژاپن را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد ارشد از هند گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسماعیلی در این مرحله ادموند نازاریان از بلغارستان را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر یک المیر علی یف از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

دبیر هیات کشتی خوزستان افزود: در وزن ۷۱ کیلوگرم رضا ساکی در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر داتا چخایدزه از گرجستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۴ و ضربه فنی ایون دوسوفتی از رومانی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.  وی در این مرحله مقابل رئوف عبداله علی اف از آذربایجان با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. ساکی در این مرحله الکساندرین گوتو از مولداوی را در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۶ بر ۶ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی استفان استارودوبتسیف از روسیه را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

وی با بیان اینکه ۶ کشتی گیر خوزستانی در این رقابت ها حضور داشتند گفت: سید دانیال سهرابی، حجت رضایی، کامران ارقش و سعید کرسمی زاده چهار کشتی گیر استان به ترتیب در اوزان ۶۰، ۶۵، ۸۰ و ۹۲ کیلوگرم به روی تشک رفتند که به موفق به کسب مدال نشدند. 

به گزارش ایرنا تیم ها ایران، آذربایجان و روسیه به ترتیب با کسب ۱۴۸، ۱۲۲ و ۹۹ امتیاز در مکان های اول تا سوم این رقابت ها قرار گرفتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار