تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۸۵۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان:
ناوگان کتابخانه های سیار خوزستان فرسوده است
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در مناطق محروم، گفت: با این وجود استان در ارائه خدمات فرهنگی به دلیل فرسودگی ناوگان کتابخانه های سیار با محدودیت های بسیار شدیدی رو به رو است.

  وحید کیانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگان خودرویی کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری یک اولویت بسیار با اهمیت برای توزیع عادلانه امکانات و ظرفیت های فرهنگی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم جزئی از رسالت های ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می شود، گفت: با توجه به محدودیت هایی که این نهاد دولتی در استان با آن مواجه است، نگران هستیم که این ظرفیت به درستی در اختیار کودکان و نوجوانان مناطق محروم قرار نگیرد.

این عضو شورای اجتماعی استان ادامه داد: کتابخانه های سیار در کانون به وسیله خودروها حمل می شوند که از هفت کتابخانه سیار موجود ، پنج خودرو به دلیل فرسودگی بالا باید اسقاط شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا جایگزینی برای این خودروها در نظر گرفته خواهد شد، گفت: تا کنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده اما نیاز است که از دستگاههای توانمندی که امکان تامین خودروهای مورد نیاز را دارند، درخواست کمک کنیم.

وی ادامه داد: از جمله این دستگاههای اجرایی ، سازمان منطقه آزاد اروند است که می تواند با در اختیار گذاشتن خودروهای مناسب به تداوم فعالیت کتابخانه های سیار در استان کمک کند.

زلزله به چهار مرکز کانون پرورش فکری آسیب زد

کیانی در بخش دیگری از این نشست به زلزله مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: بر اثر این حادثه ،مراکز کانون در شهرهای مسجدسلیمان، ایذه، رامهرمز و شماره یک اهواز دچار آسیب شدند.

کیانی ادامه داد: برآوردها از میزان خسارت ها به ستاد مدیریت بحران استان اعلام شده تا در صورت اختصاص اعتبارات، آسیب های وارد شده جبران شوند.

این عضو شورای اداری استان خوزستان تصریح کرد: به لحاظ قدمت فعالیت های کانون از دهه ۴۰ تا کنون، طبیعی است که عمر ساختمان های این نهاد فرهنگی در استان دچار فرسودگی شده باشد.

وی  اعتبارات عمرانی سالانه کانون را بسیار محدود خواند و سهم امسال کانون از اعتبارات عمرانی در سال جاری را ۱۷ میلیون ریال عنوان کرد.

برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی به میزبانی خوزستان

کیانی در بخش دیگری از این نشست به جشنواره ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این جشنواره بعد از سال ها تعطیلی قرار است همزمان با سالگرد سیلاب ، در استان خوزستان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای هجدهمین سال برگزار می شود، افزود:  استادان برجسته عرصه نمایش کشور دراین رویداد حضور پیدا کنند.

کانون متولی امور کودکان است

او همچنین با گلایه از اینکه با وجود رسالت کانون به عنوان متولی حوزه کودک و نوجوان،  بهزیستی و شهرداری ها متولی صدور مجوز مهدکودک ها و خانه های بازی هستند، گفت: باید در روند موجود اصلاحات اساسی صورت بگیرد تا بتوان از مکان و فضایی که کودکان در آن قرار دارند، اطمینان پیدا کنیم.

وی افزود: کانون به عنوان متولی این حوزه نیاز دارد که بر نحوه عملکردها نظارت داشته باشد به این خاطر که برای ما مهم است بدانیم کودک در چه فضایی حضور دارد و به عنوان مثال چه نوع موسیقی هایی را می شنود.

کیانی همچنین خواستار عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای های آموزش و پرورش و مبارزه با مواد مخدر شد، افزود: در صورتی که کانون بتواند به عضویت این شوراها در بیاید ، ظرفیت های بسیار مناسب خود را جامعه ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کانون پرورش فکری ۶۰ مرکز ثابت و هفت کتابخانه سیار در سطح استان خوزستان دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار