تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۸۵۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزی آبادان رو به اضمحلال
 مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان بر لزوم بازنگری طرح هادی روستایی در سطح شهرهای استان خوزستان خبر داد.

 سید عبدالله حسینی در نشست دهیاران و اعضای شورای بخش مرکزی و اروندکنار که در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۴ دهیاری با جمعیت معادل ۴۷ هزار نفر در استان داریم که خدمات‌رسانی به آنان انجام می‌شود.

وی گفت: ظرف سه سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دهیاری‌های آبادان و روستاهای فاقد دهیاری پول پرداخت کرده‌ایم و این حق نظام است که کارهای انجام شده نیز در کنار کارهای انجام نشده، بیان شود.

وی افزود: در آبادان که یکی از شهرهای خوزستان با پتانسیل بسیار خوبی برای اشتغال است نیازی به اتصال به سیستم بانکی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان را به پنج منطقه تقسیم کردیم، اظهار کرد: شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و هندیجان در منطقه ۳ واقع شده‌اند.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان از عدم وجود اسناد مالکیت اراضی به‌عنوان مهم‌ترین معضل در روستاهای آبادان نام برد و تصریح کرد: باید به‌طورجدی به آنان رسیدگی و مشکل حل شود.

حسینی یادآور شد: در آبادان پتانسیل کشاورزی بسیار مهم و قابل‌استفاده است که ارزش‌افزوده زیادتر و راحت‌تری نسبت به صنعت دارد، این سرمایه بزرگ ملی (کشاورزی) به شکل خطرناکی رو به اضمحلال است که نیاز به توجه ویژه به‌ویژه از سوی فرمانداری و اهالی دارد.

وی گفت: در حاشیه رودخانه بهمنشیر، دو نقطه داریم که بهترین نقاط گردشگری است که ورود میراث فرهنگی به موضوع بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه در روستاهای آبادان باید حدود و مرز روستاها بررسی، مشخص و مشکل حل شود، اظهار کرد: درباره اجرای طرح هادی روستایی که برای روستاهای دارای بالای دو هزار خانوار اجرایی می‌شود آنکه طرح هادی بایستی بازنگری شود که طبق قانون بایستی پس از گذشت هر ۱۰ سال این طرح یک بازنگری دوباره شود لذا به بخشداران اعلام کرده‌ایم که بحث بازنگری طرح هادی روستاهای مربوطه‌شان را در کمیته برنامه‌ریزی عنوان کنند تا برایشان بنا به حساسیت‌هایشان اعتباراتی لحاظ شود، اگر این مسئله با تأخیر مواجه شود به‌طور حتم بازخوردهای نامناسب اجتماعی در پی دارد ضمن اینکه ساخت‌وسازهای خارج از محدوده را نیز سبب می‌شود و مشکلات خاصی را پیش می‌آورد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار