تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۵۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودروهای خارجی از بندر خرمشهر ترخیص می‌شوند
 فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و در پی بازدید رئیس کمیسیون اصل ۹۰، قول‌های مساعدی برای ترخیص ۲۵۰ خودروی خارجی از گمرک خرمشهر داده‌شده است.

 کورش مودت در جلسه‌ای که برای تقدیر از جایگاه خبرنگاران در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۵۰ دستگاه خودرو بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی دو سال است در زیر آفتاب و گرما قرار دارند که به آنها خسارت‌هایی نیز واردشده است.

وی با یادآور شدن اینکه ترخیص نشدن این خودروها به شکایت‌های مردمی منجر شده است، افزود: با هماهنگی مدیرعامل منطقه آزاد اروند و با حضور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، مکاتباتی از سوی گمرک انجام شد و قول‌های مساعدی از سوی رئیس گروه اصل ۹۰ برای ترخیص این خودروها داده شد.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین از فراهم شدن مقدمات ترخیص سه هزار کانتینر کالای ته لنجی از بندر خرمشهر خبر داد و گفت: حدود سه هزار کانتینر کالای ته لنجی چند ماه در بندر خرمشهر باقی‌مانده و ترخیص نشده بود که در سفر اخیر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع نیز بررسی و با مکاتبات انجام‌شده قول‌های مساعدی از سوی وزارت صنعت معدن تجارت و گمرکات جمهوری اسلامی ایران برای ترخیص این کالاها نیز داده شد.

مودت، استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در گیت‌های خروجی منطقه آزاد اروند را نیز یک ضرورت برای رفع این مشکلات دانست و گفت: یکی از ایرادهای موجود این است که باوجود صرف هزینه و احداث گیت‌های منطقه آزاد اروند هنوز گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌صورت کامل در این گیت‌ها مستقر نشده است تا ورود و خروج کالا در مبادی خروجی انجام شود.

وی بابیان اینکه استقرار کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران در محل گیت‌ها منافع مردم و دولت را تأمین می‌کند، از پیگیری برای تحقق این امر خبر داد.

فرماندار خرمشهر همچنین به فرارسیدن روز خبرنگار اشاره و با تأکید بر اهمیت نقش خبرنگاران، خواستار ورود خبرنگاران به بحث تخلفات مدیران شد.

وی در این رابطه اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند با کنکاش به مواردی همچون مفاسد اقتصادی که منافع مردم را متأثر می‌کند ورود کنند و در صورت ثابت شدن امر حمایت فرماندار را نیز خواهند داشت.

مودت این نکته را نیز متذکر شد که شتاب در انعکاس موضوعات و نشر اخبار بدون اطمینان از صحت آن‌ها که به تخریب افراد منجر شود، پذیرفتنی نیست.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار