تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۵۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اکنون صنعت پالایش باید بار مردم آبادان را به دوش بکشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پالایش که مردم آبادان ۱۰۰ سال بار آن را به دوش کشیدند اکنون بایستی بار مردمان شهر را به دوش بکشد تا کمبودهای کشت در کنار صنعت جبران شود.

  غلامرضا شرفی در نشست مشترک دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی آبادان و اروندکنار که در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، افزود: آبادان به‌رغم برخورداری از تمامی مواهبی همچون گمرک، پالایشگاه، کشاورزی، صنایع مختلف و غیره اما بسیاری از مردمانش تحت پوشش نهادهای حمایتی شهرند و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه وجود نابهنجاری‌های اقتصادی در موضوعات مختلف، اقتصاد شهری آبادان را منفعل کرده و ما با تمام مسئولانی که صحبت می‌کنیم از آنان می‌خواهیم که آبادان را دریابند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شهر در ۴۰ سال پیش برای حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیتش می‌توانست محلی برای زندگی و امرارمعاش باشد اما اکنون برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فعلی‌اش محلی مناسب برای زندگی و کار نیست و بسیاری از افراد دست به مهاجرت زده‌اند و این موضوع جای تأسف و تأمل دارد.

شرفی یادآور شد: آبادان با تمامی ظرفیتش در بخش‌های صنعتی، پالایشی، تجاری و غیره چرا باید به‌جایی برسد که مردمش رفتن را بر ماندن در آن ترجیح دهند؟ صنعت پالایش که مردمان این دیار ۱۰۰ سال بار آن را به دوش کشیدن اکنون بایستی بار مردمان شهر را به دوش بکشد تا کمبودهای کشت در کنار صنعت جبران شود.

وی گفت: متأسفانه برای تنها فرآورده ملی یعنی خرما، جمهوری اسلامی هیچ برنامه‌ای ندارد و این در حالی است که ما بهترین خرما را داریم و این موضوع معضل مشترک تمام روستاهای آبادان است.

شرفی با بیان اینکه فقر در روستاهای آبادان بیداد می‌کند، افزود: زمانی پیدایش شهرها از بابت روستاها بود اما امروزه روستاها وضعیت خوبی ندارند و لذا ضروری است تا با تشکیل کارگروهی تخصصی مسائل مبتلابه روستاها موردبررسی و ارزیابی قرار گیرد و برای برون‌رفت از آنها راهکارهای مناسبی ارائه شود، وزارت کشور به عنوان زبان و مآمن مردم بایستی در جهت تشکیل این کارگروه هرچه سریع‌تر اقدام کند.

وی اظهار کرد: شهری همچون آبادان به عنوان یک نقطه پایه که صنعت دارد، پالایشگاه دارد، کشاورزی و غیره دارد چرا باید این همه عقب بماند. از مشکلاتی که دامن‌گیر کشور است آگاهیم و تهدیدات دشمن را شناخته‌ایم اما همه می‌دانیم که اگر فقر در پیشانی یک کشور باشد این کشور به عقب می‌رود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روستائیان آبادان مرزداران بی جیره و مواجبی هستند که انتظار خاصی هم ندارند اما بایستی به آنها کمک شود تا عقب‌ماندگی‌های ناشی از ۸ سال جنگ ناخواسته که هنوز دست از سر آبادان و مردمانش برنداشته را جبران کنند.

شرفی با بیان اینکه عدم تشابه و تقابل فرهنگی دلیل عقب‌ماندگی نیست، یادآور شد: امسال نخیلات ما به دلیل خسارت ناشی از شوری آب که سال گذشته تأثیرش را بر نخیلات گذاشت ثمره خوبی نداشت و باید در این باره فکری جدی و عاجل شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار