تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حل مشکل بیمه و استخدامی دهیاران آبادان ضروری است
 فرماندار ویژه شهرستان آبادان بر ضرورت حل مشکل بیمه و استخدامی دهیاران این شهرستان تأکید کرد.

سید زین‌العابدین موسوی در نشست مشترک دهیاران و اعضای شوراهای روستایی بخش اروندکنار و مرکزی که با معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن اشاره به وجود مشکلات عدیده در حوزه‌های مختلف زندگی روستایی گفت: امید می‌رود در این نشست ضمن بررسی مشکلات، راهکارهای ارائه شده به مرحله عملیاتی برسد.

وی افزود: مشکلاتی همچون نبود مراکز دفن زباله در روستاها، عدم وجود تأسیسات مناسب آب و فاضلاب، تغییر کاربری اراضی کشاورزی به دلایل مشکلات مختلف همچون خشکسالی، هجوم حیوانات وحشی به مزارع (گراز)، عدم وجود درآمد مکفی در حوزه اشتغال و کارآفرینی، عدم وجود راه روستایی و آسفالت معابر، وضعیت نامناسب ورودی روستاها و مهاجرت روستائیان از جمله مسائلی است که به‌طورقطع بایستی برای حل آنها به دنبال راه حل مناسبی بود.

موسوی با تأکید به اینکه وضعیت آبادان با دیگر مناطق کشور فرق دارد، اظهار کرد: روستاهای شهرستان آبادان در نوار مرزی واقع شده‌اند و در زمره شهرهای استراتژیک و حیاتی کشور به شمار می‌روند، روستائیان آبادان به‌عنوان مرزبانان و حارسان شجاع ایران اسلامی نقش خود را چه در زمان دفاع مقدس و چه پس‌ازآن به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی شاهد مهاجرت روستائیان به شهر بودیم، این مسئله را با توجه به مرزی بودن منطقه قابل‌بررسی و پرداخت دانست و یادآور شد: کاهش جمعیت روستایی نسبت به قبل از جنگ تحمیلی خود مؤید وجود و پابرجایی مشکلات روستاییان است.

موسوی خواستار حل مشکل بیمه و استخدامی دهیاران شد و افزود: به‌طورقطع حل مشکلات این‌چنینی می‌تواند باعث شود تا دهیاران باانگیزه بهتر و بیشتری کار کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار