تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۸۵۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیراندازی خصمانه در آبادان کاهش یافت
  فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه آمارتیراندازی های خصمانه در این شهرستان رو به کاهش نهاده گفت: این روند طی امسال نیز روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا سرهنگ محسن تقی زاده در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه آگاهی و مشارکت شهروندان یکی از نیازهای اصلی  جامعه در کاهش جرائم بوده و در صورت توجه و پیشگیری شهروندان بسیاری از جرائم در شهرستان آبادان با کاهش مواجه می‌شود افزود: بخشی از جمعیت  آبادان را عشایر تشکیل می دهند که تابع قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و عرف هایی دارند که با آنها زندگی می کنند.

وی  تصریح کرد: یکی از دغدغه ها در آبادان مساله تیراندازی است که تلاش زیادی از سوی نیروی انتظامی برای کاهش آن صورت گرفته ، نشست هایی با سران عشایر و اصحاب رسانه داشتیم که نتیجه آن کاهش تیراندازی ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته آمار تیراندازی های خصمانه ۳۷ درصد با کاهش مواجه شد و در مدت زمان مشابه امسال نسبت به سال گذشته نیز ۲ درصد کاهش تیراندازی در آبادان را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان میزان کشف سلاح در این شهرستان را ۱۰۶ درصد عنوان کرد گفت: در پنج ماه ابتدایی سال گذشته ۸۰ قبضه سلاح کشف و ۴۱ نفر نیز دستگیر شدند و امسال نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶۵ قبض سلاح کشف و ۱۱۰ نفر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ تقی زاده با اشاره به افزایش کشف ۳۳ درصدی مواد مخدر در آبادان گفت: در بحث قاچاق مواد مخدر که در جرایم کشور تاثیرگذاری زیادی دارد امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۷ نفر دستگیر شدند و حدود ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

 وی به افزایش پنج درصدی سرقت و ۱۰ درصدی دستگیری سارقان نسبت به مدت زمان سال گذشته در شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود: سرقت احساس ناامنی را در جامعه ایجاد می کند که حساسیت خاصی را در شهرستان آبادان بوجود آورده که معضل بیکاری باعث سرقت در شهرستانی که منابع بزرگ اقتصادی را در اختیار دارد شده است.

وی افزود: ۷۴ درصد از جرائمی که امسال در آبادان اتفاق افتاده است سرقت بوده که در ۴۸ درصد از این ۷۴ درصد افراد سارق دارای سابقه کیفری و تکرار جرم می باشند ضمن اینکه ۹۹درصد سارقان مرد و یک درصد سارق زن بوده اند.

سرهنگ تقی زاده با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی کالای قاچاق در آبادان گفت: در سال جاری بیش از ۶۲ میلیارد ریال کالای قاچاق که از آبادان در حال خروج بود توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

 وی افزود: طی امسال یکهزار و ۱۳۳ دستگاه موتورسیکلت و ۷۲۶ دستگاه خودرو که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کردند توقیف شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار