تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۸۵۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار بنگاه‌های مشکل‌دار ۳۱ استان/ تهدید امنیت شغلی ۱۴۱ هزار کارگر

جدیدترین آمار بنگاه‌های مشکل دار حاکی از کاهش این آمار از ۱۳۵۱واحد در اسفند به ۱۲۶۲ واحد در خرداد حکایت دارد که از نظر تعداد، استان هرمزگان و از نظر نیروی کار، استان تهران در صدر قرار دارند.

آخرین آمار مربوط به وضعیت بنگاه‌های مشکل دار در کشور نشان می‌دهد، تعداد این بنگاه‌ها در پایان خردادماه امسال نسبت به پایان سال گذشته با کاهش مواجه بوده است به طوری که آمار بنگاه‌های مشکل‌دار از ۱۳۵۱ بنگاه به ۱۲۶۲ بنگاه کاهش یافته است که نشان می‌دهد، از سرجمع تعداد بنگاه‌ها ۸۹ واحد کم شده است.

همچنین در طی سه ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۴۷۰ بنگاه اقتصادی مورد حمایت قرار گرفتند که موجبات تثبیت حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی را فراهم آورده است.

جدیدترین آمار وضعیت بنگاه‌های مشکل دار نشان می‌دهد، در ۱۲۶۲ بنگاه اقتصادی دارای مشکل، ۱۴۱ هزار و ۷۴ کارگر مشغول به کار هستند که عدم حمایت از این بنگاه‌ها می‌تواند تعدیل نیروی کار این واحدها را از سوی کارفرمایان و صاحبان این بنگاه‌ها تهدید کند.

بررسی آمار این بنگاه‌ها «از نظر تعداد» حاکی از آن است که استان هرمزگان با ۹۹ بنگاه مشکل‌دار در صدر بیشترین بنگاه‌های دارای مشکل قرار دارد. پس از هرمزگان، استان فارس با ۸۶ بنگاه، استان مرکزی با ۸۲ بنگاه، استان اصفهان با ۸۱ بنگاه و استان سیستان و بلوچستان با ۷۷ بنگاه دارای بیشترین بنگاه‌های مشکل‌دار در سطح کشور هستند.

اما «از نظر حجم نیروی شاغل»، بنگاه‌های مشکل‌دار استان تهران که ۴۰ واحد اقتصادی از مجموع ۱۲۶۲ بنگاه مشکل‌دار کشور را به خود اختصاص می‌دهد، دارای بیشترین نیروی شاغل و کارگر هستند.

در ۴۰ بنگاه مشکل‌دار استان تهران ۱۲ هزار و ۷۵۰ نفر شاغل هستند که بیشترین تعداد نیروی کار در بین بنگاه‌های مشکل‌دار سراسر کشور است. پس از استان تهران، بنگاه‌های مشکل‌دار استان اصفهان با ۱۱ هزار و ۴۲۷ نفر شاغل، بنگاه‌های مشکل‌دار استان مرکزی با ۹ هزار و ۵۲۴ نفر شاغل، بنگاه‌های مشکل‌دار استان خراسان رضوی با ۹ هزار و ۲۰۱ نفر شاغل و بنگاه‌های مشکل دار استان فارس نیز با ۹ هزار و ۱۵۶ نفر شاغل بیشترین نیروی کار را در بین واحدهای دارای مشکل به خود اختصاص می‌دهند.

بر اساس این گزارش، در حالی که در پایان اسفند سال گذشته حجم نیروی شاغل در ۱۳۵۱ بنگاه مشکل‌دار کشور حدود ۱۴۵ هزار نفر بود، با کاهش تعداد بنگاه‌های مشکل دار به ۱۲۶۲ بنگاه، تعداد افراد شاغل در این بنگاه‌ها نیز به حدود ۱۴۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

جدول بنگاه‌های مشکل دار به تفکیک تعداد بنگاه‌ها و نیروی کار در ۳۱ استان کشور


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار