تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۵۷۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاع رسانی تبلیغی
رسم و رسوم جالب ازدواج در ترکیه
 مراسم ازدواج در هر کشوری از فرهنگ آن جا سرچشمه می گیرد که ترکیه جزو آن دسته از کشور هاست اما بسیاری از جوانان به دلیل تاثیر فرهنگ غرب به دنبال مراسم های مدرن تر و غربی هستند.

سنت پیش از ازدواج

ترکیه مانند ایران در برخی از خانواده های سنتی ازدواج را مانند قرار داد می بینند و مادر پسر دختر مورد نظر را انتخاب کرده و در حد دیدن یکدیگر در چند مراسم، ازدواج می کنند. امروزه ابتدا دختر وپسر خود با هم آشنا شده و در صورت تمایل به ازدواج این مسئه را با خانواده در میان گذاشته و خواستگاری صورت می گیرد. گاهی اوقات مراسم خواستگاری تنها توسط پسر صورت می گیرد که با رزرو کردن رستوران مراسمی را به جا می اورند که حتی ممکن است دختر هم از موضوع مطلع باشد و سورپرایزی در کار نباشد. تور آلانیا

 رسم و رسوم جالب ازدواج در ترکیه

اگر مایل به دیدن عروسی های با شکوه و رسوم جالب این کشور هستید می توانید از طریق تور لحظه آخری ترکیه شاهد این رسم و رسوم ها باشید.

بسیاری از رسم و رسم ازدواج در ترکیه مانند ایرانی ها می باشد مانند گرفتن بله برون و حنا بندان که در بله برون مهریه توسط دو طرف تعیین می شود و هدیه ای به عروس می دهند، جهیزیه در ترکیه مانند ایران توسط دختر خریداری می شود و لوازم اصلی توسط پسر تهیه می شود. مراسم بله رون معمولا زنانه برگزار می شود و خانواده داماد پس از دادن هدیه به عروس می روند، در این مراسم عروس لباس قرمز به تن می کند و مانند دیگر خانم ها با در دست داشتن شمع به ور عروس می چرخند. تور کوش آداسی

 رسم و رسوم جالب ازدواج در ترکیه

در استانبول هم مراسم بله برون به این صورت انجام می شود و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر مراسم ازدواج این کشور با استفاده از تور استانبول به این شهر سفر کنید.

گریه کردن نمادین عروس و نیز حنا گذاشتن بر روی دستانش از دیگر سنت های مراسم حنابندان است.

مراسم نامزدی معمولا در خانه عروس است و در کنار پوشیدن لباس نامزدی جواهراتی که مادر شوهرش هدیه داده است را می اندازد و حلقه های خود را که با ربان قرمز به هم وصل شده را بر دستان عروس و داماد می کنند و پس از چند جمله ربان را با قچی می برد.

در ایران معمولا داماد به دنبال عروس به آرایشگاه می رود اما در ترکیه عروس به تنهایی به منزل بر می گرد و خانواده داماد با موسیقی به خانه عروس می روند و به عروس زیر لفظی می دهند. تور آنکارا

 رسم و رسوم جالب ازدواج در ترکیه

علاقه مندان سفر به آنتالیا می توانند برای کسب اطلاعات به روز ترین تور ها ی گردشگری و همچنین تور آنتالیا به وبسایت لحظه آخری مراجعه و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایند.

:
:
:
آخرین اخبار