تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض به انتشار دوباره بوی نامطبوع الکل سازی خرمشهر
  رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر با اشاره به شکایت تعدادی از دهیاران این شهرستان از بوی نامطبوع پساب شرکت الکل سازی، گفت: شرکت الکل فناوران «ویناس» را به صورت غیرمجاز به زمین های اطراف «ام السواد» تخلیه کرده است.

رضا جاوید افزود: شرکت الکل فناوران از ۲ ماه پیش تخلیه غیرمجاز ویناس (پساب الکل سازی) این شرکت را به زمین های ام السواد دارخوین آغاز کرده که هم اکنون به حدود یک هکتار رسیده است.

وی با اشاره به صدور اخطاریه برای این شرکت الکل سازی ادامه داد: دستور توقف تخلیه ویناس و ساماندهی این زمین ها صادر شده و شرکت متعهد شده که در روزهای آینده زمین ها را با نظارت محیط زیست شهرستان خرمشهر پاکسازی کند.

به گفته وی، کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به همراه کارشناسان سازمان منطقه آزاد اروند به تازگی از محل تخلیه ویناس شرکت الکل فناوران در روستای ام السواد و رحمانیه دیدن کردند.

جاوید بیان کرد: شرکت الکل سازی فناوران اروند بدون گرفتن مجوز قانونی اقدام به ایجاد یک حوضچه در زمین های روستای ام السواد کرده و بدون اقدامات حفاظتی (عایق بندی برای نفوذ ناپذیری پساب به خاک و آب های  زیرزمینی) حجم بالایی از پساب آلوده را در این مکان تخلیه کرده است.

وی گفت: این کارخانه پیش از این و در حدود ۲ سال پیش ویناس خود را در زمین های روستای رحمانیه تخلیه می کرد که اکنون این محل خشک شده است؛ پس از آن بخشی از این پساب را در مخازن کارخانه ذخیره و مقداری را نیز در مسیرهای جاده شرکت واحد کشت و صنعت نیشکر میرزاکوچک خان تخلیه می کرد.

جاوید اضافه کرد: در سال های گذشته با شکایت محیط زیست و دستور دادستان، این کارخانه یک بار به دلیل تخلیه غیرمجاز ویناس تعطیل شده بود.

شرکت فناوران اروند در سال ۱۳۸۲ در منطقه آزاد اروند واقع در شهرک صنعتی خرمشهر تاسیس شد. سایت این شرکت اعلام کرده که با در اختیار داشتن تکنولوژی تغلیظ ویناس فاضلاب کارخانه را پس از تغلیظ به فروش می رساند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار