تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شعله‌های حریق در منطقه حفاظت شده چهل پا مهار شد
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: شعله‌های حریق در منطقه حفاظت شده چهل پا در شهرستان اندیمشک مهار شد.

سعید عیدی گماریاظهار کرد: مقارن با ساعت 21:30 شامگاه پنجشنبه مراتع زیستی منطقه حفاظت شده چهل پا اندیمشک مورد حریق واقع شد.

وی افزود: به محض اطلاع از آتش سوزی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با پشتیبانی نیروهای اداره منابع طبیعی، عازم ارتفاعات منطقه حفاظت شده چهل پا شدند و مبادرت به تسلیم و تسخیر شراره‌های آتش کردند.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با بیان اینکه ارتفاع منطقه نسبت به سطح دریا ۶۵۰ متر و سخت‌گذر است، عنوان کرد: وزش باد بخشی از پوشش انبوه مرتعی ناشی از بارش‌های سال گذشته را طعمه حریق کرد.

وی با اشاره به مهار شعله‌های آتش پس از چند ساعت تلاش افزود: با بیان اینکه متاسفانه پس از مهار اولیه شعله‌های حریق مجدد ظهر روز جمعه به دلیل گرمای شدید و وزش باد از چند ناحیه منطقه دچار حریق شد که به علت پوشش انبوه مرتعی، سخت‌گذری منطقه و دره‌های ژرف کار مهار حریق با مشکلاتی مواجه شد.

عیدی گماری گفت: از کلیه توان موجود و ظرفیت شهرستان در مهار شعله‌های حریق منطقه چهل‌ پا تا حد امکان با توجه به سخت‌گذری منطقه به کار گرفته شد.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک تصریح کرد: برخی از مراتع درجه یک غیر مشرب در منطقه حفاظت شده چهل پا به رغم جلسه ستاد بحران، هماهنگی بین دستگاهی و تلاش‌های گروه‌های مردم نهاد و تلاش مدیران و نهادهای اجرایی زیربط طعمه حریق شدند.

وی افزود: در ساعت دو بامداد روز شنبه نیروهای دولتی و گروه‌های مردم نهاد سرانجام موفق به اطفای حریق کامل آتش و مانع از سرایت آتش به مراتع غیر مشجر انبوه مجاور شدند.

عیدی گماری گفت: علت آتش‌سوزی، میزان خسارت وارده به زیستگاه حیات وحش، ارزش تولید خالص مراتع سوخته شده و سایر موارد مرتبط در دست بررسی و پس از حصول نتیجه کارشناسی اعلام می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با تاکید بر سلامت بز و کل‌ها در منطقه حفاظت شده چهل پا، اظهار کرد: منطقه حفاظت شده چهل پا از زیستگاه‌های منحصر به فرد بزکوهی ایران محسوب می‌شود.

 منطقه حفاظت شده چهل پا، واقع در رشته کوه تنگوان شهرستان اندیمشک، به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار، در ارتفاع ۶۵۰ متری از سطح دریا و به فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک واقع شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار