تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۸۵۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری آبادان بودجه های زیست محیطی را برای حقوق می دهد
  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عوارض آلایندگی و بودجه‌های زیست محیطی به غلط توسط شهرداری آبادان صرف حقوق کارکنانش می‌شود.

  عامر کعبی ظهر شنبه در جلسه ستاد هماهنگی دهه امامت و ولایت که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با اشاره به تاکید ائمه اطهار مبنی بر تلاش در جهت جلب رضایت مردم افزود: مردم آبادان در بحث عمران شهری گلایه های فراوانی دارند و به طور مرتب در فضای مجازی نمایندگانشان در مجلس را به زیر سوال می برند و این در حالی است که ما در زمینه جذب اعتبارات از منابع مختلف کوتاهی و کم کاری نکرده ایم اما بهبود وضعیت و سیمای شهری بر عهده شهرداری است که متاسفانه در این باره کمتر کار شده که از جمله آن می توان به مناطقی همچون سلیچ ها، ذوالفقاری، فیه و امثال آن اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در روستاهای آبادان، بنیاد مسکن با کمک و همراهی دهیاری‌ها کارهای خوبی را انجام داده و هنوز هم در حال انجام برخی اقدامات دیگر هستند و این در حالی است که در حوزه شهر آبادان شرایط و وضعیت خوبی را به لحاظ عمران شهری شاهد نیستیم و مردم نیز هجمه شان به سمت نمایندگان است، در این باره هر آنچه که از پیگیری‌های مختلف و جذب اعتبارات بوده از سوی نمایندگان انجام شده اما شهرداری در بحث اجرا و انجام اقدامات عمرانی در شهر کم کاری کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه عمران شهری نمی توانیم پاسخگوی گلایه های شهروندان آبادانی باشیم، تصریح کرد: در آبادان یا اصلا پروژه عمرانی اجرا نمی شود و یا اینکه دیر اجرا و به اتمام می رسد و یا نیمه کاره رها می شود، کاری که بتواند رضایت مردم را جلب کند انجام نمی شود، معلوم نیست که کوتاهی از سوی منطقه آزاد اروند است یا شهرداری که هر آنچه تلاش می شود نمود خوبی در شهر پیدا نمی کند.

کعبی، خطاب به فرماندار آبادان یادآور شد: اعتبارات مختلفی از منابع مختلف به شهر تزریق می شود اما به میزان اعتبارات کاری در شهر نمی شود و مردم آن را لمس نمی کنند و دائم گله مندند، این را از مطالب پرشماری که در فضای مجازی نوشته و منتشر می کنند، می توان به خوبی دریافت، به عنوان ناظر برا یاستفاده بهینه از اعتبارات تلاش کنید.

وی گفت: باید به طور جدی در زمینه جلب رضایتمندی شهروندان به ویژه در بحث عمران و زیباسازی شهر تلاش شود، متولیان در این باره وقت بگذارند و برای مردم کار کنند.

کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بودجه آبادان تنها همان ۵۰ میلیارد تومانی که استانداری از محل تملک دارایی ها، سه درصد فروش نفت و توازن برای شهر اختصاص داده، نیست، افزود: معافیت مستقیم مالیاتی و ارزش افزوده از دیگر منابعی هستند که از قِبل آنها نیز اعتباراتی به آبادان تعلق می گیرد.

وی با شرح اینکه از ۴۳۸ هزار میلیارد تومان اعتباری که در اختیار دولت قرار دارد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن (یعنی ۴۵ درصد) آن از دریافت مالیات مستقیم و ارزش افزوده و عوارض گمرکی است، اظهار کرد: در آبادان نیز ما از این معافیت ها و ارزش افزوده نیز بهره مندیم که در جای مناسب اش از آنها استفاده نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت پالایش نفت آبادان همان ابتدای سال ۱۰۰ میلیارد تومان پول را به عنوان پذیره و به شکل یک جا به منطقه آزاد اروند می دهد که سهم آبادان از آن ۶۰ میلیارد تومان است و این مبلغ به شهرداری آبادان پرداخت شده است.

کعبی گفت: علاوه بر این طبق قانون ما مشمول معافیت مالیاتی هستیم و بر این اساس کالایی در این جاعرضه و به فروش می رسد از لحاظ قیمت ۹ درصد از کالاهایی که خارج از آبادان و در شهرهای دیگر به فروش می رسند، ارزان‌تر است.

وی خطاب به فرماندار آبادان افزود: عوارض آلایندگی عوارضی نیست که به همه شهرهای ایران داده شود، عوارض آلایندگی در واقع فرصتی است به شرکت ها و صنایع آلاینده که واحدشان را استاندارسازی کنند و اگر چنین اتفاقی نیفتاد مثل پالایشگاه آبادان یا با تاخیر به لحاظ زمان اجرای طرحهای زیست محیطی مواجه شد آن را تحت عنوان عوارض آلایندگی جریمه می کنند و تا زمانی که خودش را به استانداردها نرساند ملزم به پرداخت این جریمه یا همان عوارض آلایندگی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه ۶۰ میلیارد تومان سهم آبادان از عوارض آلایندگی در آبادان به جای هزینه کرد در جهت زیباسازی شهر، ایجاد فضای سبز و اجرای طرحهای زیست محیطی در جهت کمک به کاهش آلایندگی های آزار دهنده مردم، توسط شهرداری و با توجه به مواجه این سازمان با مشکلات مالی صرف پرداخت حقوق و دسمتمزد کارکنان و کارگران آن می شود و این در حالیست که این پول حق تمامی مردم شهر است.

کعبی۶ تصریح کرد: متاسفانه مردم این موضوع را نمی بینند و نوک پیکان انتقادات و گلایه هایشان نمایندگان را نشانه رفته است، نمایندگان آبادان برای این شهر بودجه های کلانی را از منابع و ردیف های مختلف دریافت کرده ایم اما خروجی آن برای ما آنست که به جای سازمانها و ادارات مختلف شهری بایستی پاسخگوی مردم نیز باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وضعیت عمرانی شهر به هیچ وجه رضایت بخش نیست از وضعیت نابسامان فاضلاب شهر نیز که در گوشه و کنار شهر جاری شده است همگی اطلاع داریم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار