تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیکاری از عوامل اصلی افزایش سرقت است
فرمانده انتظامی آبادان گفت: در سال جاری با افزایش ۵ درصدی سرقت در آبادان مواجه بودیم که بیکاری از عوامل اصلی آن به‌شمار می‌رود.

سید محسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان، اظهار کرد: ۷۴ درصد از جرائم مربوط به بروز انواع سرقت‌ها است که از این بین چهار درصد مربوط به مواد مخدر، هفت درصد مربوط به قاچاقچیان کالا و ۱۵ درصد نیز سایر جرائم است.

وی افزود: ۴۸ درصد افراد دستگیر شده در جرائم مختلف از یک تا ۲۰ بار سابقه ارتکاب سرقت دارند که ۹۹ درصدشان مرد و یک درصدشان زن، ۹۹ درصد ایرانی و یک درصد خارجی، ۶۸ درصد مجرد و ۳۲ درصد متأهل، ۱۹ درصد مشاغل آزاد دارند و ۸۱ درصد بیکارند.

فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به اینکه،۱۰ درصد سارقان بی‌سواد و ۵۰ درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند، بیان کرد: ۸۸ درصد سارقان دیپلم و زیر دیپلم‌اند ۴۸ درصدشان سابقه‌دار و ۵۲ درصدشان فاقد سابقه‌اند.

وی افزود: یک درصد از دستگیرشدگان در جرائم مختلف زیر ۱۴ سال سن دارند، ۷۱ درصدشان بین ۲۵ تا ۴۰ سال، ۶ درصدشان بالای ۴۰ سال سن و ۲۲ درصدشان ۱۵ تا ۲۴ سال سن دارند.

تقی زاده با اشاره به اینکه بیکاری به عنوان دلیل اصلی بروز سرقت‌ها و تداوم این کار از سوی سارقان در اقدام برای سرقت  عنوان کرد و گفت:امسال با افزایش پنج‌درصدی بروز سرقت‌ها مواجه شدیم، در حال حاضر ۹۰ درصد از سارقان آزاد شده‌اند که این افراد یا در مرخصی‌اند و یا مشمول رأی باز هستند. بسیاری از افراد به ویژه آنانی که فاقد شغل هستند از سرقت به عنوان شغل یاد می‌کنند. 

وی از بُعد امنیت آبادان را به عنوان رتبه اول در بین شهرستان‌های خوزستان نام برد و افزود: البته مشکلاتی نیز وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم، به‌منظور ارتقاء سطح امنیتی در منطقه آزاد اروند بایستی برای آن منطقه ویژه نظامی تعریف شود.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار