تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۵۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت برای رفع مشکلات بهداشت و درمان تلاش می‌کند
 معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: دولت و مجموعه وزارت بهداشت و درمان برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان تلاش می کنند.

 قاسم جان بابایی شنبه شب در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح های عمرانی حوزه بهداشت و درمان اندیمشک افزود: رفع مشکلات این مجموعه نیازمند همدلی جمعی و تلاش همگانی است.
وی با اشاره به مطالبات مسئولان اندیمشک در بخش های مختلف گفت: این مشکلات با جدیت و اهتمام بیشتر حل می شود.
جان بابایی ادامه داد: در زمینه تجهیزات و امکانات تلاش می شود با اختصاص وسایل مورد نیاز خلاهای موجود حل، و کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیز در آزمون ماه های آتی گنجانده خواهد شد.
وی بر پیگیری تامین ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام علی (ع)، تسریع در روند اجرای عملیات اجرایی بیمارستان جدید اندیمشک ، رفع مشکل نیروی مرکز شبانه روزی کوی لور، رفع مشکل بیمارستان بخش الوار و اختصاص تجهیزات بیشتر به بیمارستان امام علی(ع) قول مساعد داد.
ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات اندیمشک انجام شده و مشکلات طرح های این شهرستان با نگاه ویژه پیگیری می شود.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای بیمارستان صد تختخوابه اندیمشک گفت:در همه شهرهای کشور که جمعیتی کمتر از اندیمشک دارند چند بیمارستان وجود دارد.
فریدون حسنوند افزود: بیمارستان امام علی (ع)  ۹۶ تخت است و طبق استاندارد باید در همین ظرفیت باشد اما با توجه به نیازها، با ۱۲۶ تخت و مازاد بر ظرفیت در حال خدمات رسانی است.
وی ادامه داد: برای بیمارستان صد تخت خوابه یک ردیف مستقل اعتباری تعریف و کلنگ زنی انجام شده اما با وجود تعیین اعتبار برای این طرح و اختصاص زمین، هنوز عملیاتی نشده است.
وی با اشاره به مشکلات بیمارستان الوار گفت: سودجویی ، لجاجت و یا هر علت دیگری  سبب اجرای این پروژه با چند میلیارد در این نقطه شد.
حسنوند افزود: کوی لور ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد و با احتساب جمعیت حومه ، حداقل ۴۰ هزار نفر در کوی لور و اطراف آن زندگی می کنند که این مهم لزوم توجه و رفع مشکلات مرکز شبانه روزی این کوی را مضاعف می کند.
وی همچنین به نداشتن ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: بسیاری از تصادفات منطقه به علت نداشتن این امکانات منجر به فوت می شود.
وی ادامه داد: هماهنگی اجرای کلینیک چشم پزشکی که اعتبار ۳۰ میلیارد ریال وزارت نفت آن اماده و زمینش نیز مهیا شده بود به دلایل نامعلومی بلاتکلیف مانده است.
 وی افزود: شهرستان اندیمشک ، چهار شهر تابعه دیگر هم دارد که هنوز امکانات مناسب و یک مرکز درمانی ندارند.
فرماندار اندیمشک هم گفت: بیمارستان الوار که به دلیل مشکلاتی بلاتکلیف مانده و با وجود رفع موانع مالکیت و تجهیزات اما هنوز بهره برداری نشده است.
پیمان جهانگیری افزود:بخش الوار جمعیت بالایی دارد و در مسیر جاده ترانزیتی است که ضرورت تسریع در افتتاح این طرح را نشان می دهد.
در این نشست در خصوص اختصاص تجهیزات مناسب به اندیمشک، رفع مشکل احداث بیمارستان جدید،رفع مشکل بیمارستان الوار ، رفع مشکل مرکز شبانه روزی کوی لور،تامین پزشک متخصص و نیروی انسانی و تامین نیازهای شهرهای تابعه شهرستان تصمیم گیری شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار