تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۸۵۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وظیفه کانون پرورش فکری تربیت «کودک خوش‌بین و نوجوان ارزش‌آفرین» است
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این‌که کودک امروز مدیر آینده جامعه ایرانی است گفت: وظیفه کانون پرورش فکری تربیت کودک خوش‌بین و نوجوان ارزش‌آفرین است.

وحید کیانی اظهار داشت: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کودک و نوجوانان است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان این‌که 40 مأموریت برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف شده که به عزم جزم می‌توان بیشترین اثرگذاری را داشت، بیان کرد: همه حرف از فرهنگ می‌زنند اما در این زمینه با وجود ظرفیت‌های عظیم اما کاستی‌های فراوانی وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به فرهنگ به عنوان زیرساخت، گفت: اعتبارات حوزه فرهنگ محدود و دست مسئولان نیز بسته است. با توجه به عضویت برخی از مدیران در کانون فرهنگی هنری در حال آماده اعلام همکاری برای پیشبرد اهداف داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی مدیران و دستگاه‌های مختلف نسبت به جامعه آسیب است، ادامه داد: حق نداریم نسبت به پدیده‌های پیرامون بی‌تفاوت باشیم و اگر مدیران دلسوز و دغدغه‌مند وارد میدان نبرد فرهنگی نشوند، افراد دیگری براساس خواسته خود وارد می‌شوند.

کیانی با بیان این‌که کودک امروز مدیر آینده جامعه ایرانی است، خاطرنشان کرد: کودک باید خلاق معنوی و مؤثر در روابط مثبت اجتماعی و فردی باشد، وظیفه کانون پرورش فکری تربیت کودک خوش‌بین و نوجوان ارزش‌آفرین است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تأکید کرد: مدیران به جریان عظیم فرهنگی توجه داشته باشند چرا که کودکان پاسبانان آینده ایران اسلامی هستند و اگر امروز درست بار نیایند در آینده آسیب‌پذیر خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که وظیفه در روزگار امروز نسبت به کودکان و نوجوانان سنگین‌تر است، عنوان کرد: کودک و نوجوان امروز باید بتواند در آینده مفدی فایده واقع شود.

کیانی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در ایام سیل، ادامه داد: به صورت خودجوش و آتش به اختیار طرح امداد فرهنگی را در میان سیل‌زدگان آغاز کردیم و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این‌که 8 انجمن ادبی استان تأسیس شده است اظهار داشت: کارگاه شعرخوانی به صورت ماهانه برگزار می‌شود که از اصحاب رسانه درخواست داریم تا حمایت رسانه‌ای داشته باشند.

 
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار