تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۸۵۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل تامین آب سه روستای بخش مرکزی آبادان برطرف شد
  رئیس اداره آب و فاضلاب روستای آبادان گفت:با تلاش ۴۵ روزه کارکنان این اداره ۳۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی سه روستایی تنگه ۱، ۲ و ۳ از توابع بخش مرکزی آبادان اصلاح و ترمیم شد.

ایوب بچاری   فرسودگی، شکستگی خطوط لوله و انشعاب غیرمجاز را از مشکلات آب روستایی در آبادان دانست و اظهار داشت:برای اصلاح شبکه آب روستاهای تنگه آبادان سه کیلومتر شبکه جدید جایگزین شد.

وی از ترمیم حداقل ۶ شکستگی لوله انتقال آب روستایی در بخش مرکزی آبادان با قدمت چندین ساله  اشاره کرد و گفت:هم اکنون افت فشار و قطعی آب  روستاهای تنگه۱، ۲ و سه برطرف شده است.

بچاری حجم عملیات انجام شده برای اصلاح و ترمیم خط روستایی تنگه های ۱، ۲ و ۳ را افزون بر ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:برای پایداری آب در روستاهای بخش مرکزی خروجی آب در ایستگاه ابوشانگ اصلاح شد.

وی به جمع آوری انشعاب های غیر مجاز در روستاهای بخش مرکزی به خصوص روستاهای تنگه اشاره کرد و افزود: یکی از علت های افت فشارآب در روستاها بخصوص روستاهای تنگه آبادان وجود انشعاب های غیرمجازی است که از سوی برخی افراد سودجو برای آبیاری کشت های میانه کاری نخلستان ها استفاده می شود.

افت فشار و قطعی آب در روستای تنگه همواره باعث گلایه روستائیان این منطقه بوده و اهالی این روستاها بعضا آب مصرفی مورد نیاز خود را از رودخانه و نهرها تامین می کنند ضمن اینکه شبکه آب این روستاها در شبانه روز تنها چند ساعت وصل است.

شهرستان آبادان ۷۵ روستا دارد که ۲۵ روستای آن در محدوده  بخش مرکزی و در حاشیه بهمنشیر قرار دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار