تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۵۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در شهر آبادان نصب می شوند
 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آبادان گفت: به زودی ۱۰ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر آبادان نصب می‌شود.

سرهنگ رضا اشیری با شرح اینکه دو نمونه دوربین شامل دوربین نظارتی و دوربین ثبت تخلفات وجود دارد، افزود: دوربین‌های ثبت تخلف به طور اختصاصی امورات راهور را انجام می‌دهند که در کنار آن می‌توان برنامه امنیتی را نیز اجرا کرد.

وی با اشاره به تهیه ۱۰ دوربین ثبت تخلفات برای نصب در آبادان اظهار کرد: متأسفانه ایراد این دوربین‌ها این است که در زمان خرید کدگیری نشدند تا امکان ثبت تخلف را داشته باشد به همین منظور هفته گذشته پیگیری‌های لازم انجام و پیمانکار مربوطه قول مساعد داد تا برای گرفتن کد اقدام کند.

رئیس پلیس راهور آبادان تصریح کرد: در صورت دریافت کد، دوربین‌ها می‌توانند به شبکه ناجا لینک شود و اگر این اتفاق نیفتد و اطلاعات امکان تبدیل نداشته باشد دوربین‌ها هیچ ارزشی ندارند لذا قرار شد ظرف یک هفته این امکان مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند نیز بحث مانیتورینگ کردن تمام شهر را در دست انجام دارد، یادآور شد: در هفته گذشته به طور مجدد این موضوع را به شکل جدی دنبال کردیم و امید می رود ظرف هفته آینده یا حداکثر یک ماه آینده این ۱۰ دوربین نصب شوند.

سرهنگ اشیری گفت: موضوع مانیتورینگ کردن تمام شهر آخرین بار در شورای تأمین مطرح شد و نماینده منطقه آزاد قول اقدام داد اما هیچ اتفاقی نیفتاد، امسال نیز قول دادند تا در دو مقطع این کار را به انجام برسانند، در حال حاضر طراحی و کار جانمایی دوربین‌ها انجام‌شده و نرم‌افزار مربوطه از سوی شرکتی در تهران که با ناجا در این باره همکاری دارد، تعریف شده است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند به رغم مواجه با مشکل کمبود بودجه قول داده است تا در دو مهلت ۶ ماهه کار را به انجام رسانده و تحویل دهد، امید می رود این موضوع امسال محقق شود.

هیچ خودروی عراقی بدون بیمه وارد نمی‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره روند قانونی برخورد با خودروهای عراقی که با پلاک عراقی وارد می‌شوند، اظهار کرد: در ابتدا قرار بود که این خودروها به صورت گسترده وارد شوند اما چون زیرساخت‌های لازم از جمله سیستم‌های رایانه‌ای متصل به شبکه ناجا فراهم نبود این اتفاق نیفتد، اما به طور موردی و پراکنده خودروهایی وارد می‌شوند که این خودروها تا ۱۵ روز حق تردد دارند و اگر در این مدت تخلفی مرتکب شوند، تخلفشان همان روز در سامانه اجرائیات ثبت می‌شود ضمن اینکه تخلف توسط پلیسی که اعمال قانون می‌کند در برگه  ترددشان نیز ثبت می‌شود و در هنگام بازگشت به کشورشان این مورد در مرز کنترل و بررسی می‌شود.

رئیس پلیس راهور آبادان تصریح کرد: قرار بود گیت با سامانه‌ای خاص همراه با استقرار نماینده بیمه در بدو ورود خودروهای عراقی در مرز ایجاد شود اما هنوز این سامانه نصب نشده است.

تشکیل ۲ پرونده قضایی و تخلفی برای ماشین بازان

سرهنگ اشیری درباره نحوه برخورد با آن دسته از کسانی که در خیابان‌های شهر به ویژه بلوار شهید یاسینی (حد فاصل فلکه فرودگاه تا میدان الفی) اقدام به انجام حرکات خطرناک همچون لایی کشیدن و رانندگی با سرعت بالا می‌کنند، یادآور شد: در تمامی موارد پلیسی مردم می‌توانند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را اعلام کنند که یکی از جمله این موارد می‌توان به تخلفات رانندگی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های شبانه را به طور مستمر و دائم اجرا می‌کنیم، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۱ دستگاه خودرو را توقیف کرده‌ایم.

وی همچنین از دریافت دستور قضایی برای تشکیل پرونده قضایی برای آن دسته از خودروهایی که اقدام به حرکت‌های نامناسب همچون دور زدن در جا، لایی کشیدن، سرعت تند و غیره می‌کنند، خبر داد و افزود: برای این  دسته از رانندگان متخلف علاوه بر اعمال قانونی تخلفشان، برایشان پرونده قضایی نیز تشکیل و تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بیمه نبودن خودروهای عراقی در تصادفات احتمالی برای شهروندان مشکلاتی را به وجود نمی‌آورد، اظهار کرد: گمرک در بدو ورود این خودروها را کنترل می‌کند و در صورت نداشتن بیمه آنها را موظف به بیمه شدن می‌کند و کار همین طوری رها شده نیست.

رئیس پلیس راهور آبادان درباره دلیل چشمک زن بودن برخی چراغ‌های راهنمایی در زمان اوج ترافیک از جمله در میدان طیب و پل امام رضا تصریح کرد: سامانه چراغ راهنمایی موجود در پل امام رضا به طور کل معیوب است و باید خریداری شود و برابر قانون جانمایی علائم و پیش‌بینی آنها با راهور و تهیه و نصبشان با شهرداری است.

سرهنگ اشیری با بیان اینکه اگر در جایی چراغ راهنمایی از کار می‌افتد پیگیری‌اش با ما و رفعش با شهرداری است، یادآور شد: در مورد چراغ راهنمایی موجود در میدان طیب نظر راهور آن است که چشمک زن باشد، بهتر است زیرا چراغ در آنجا چهار زمانه است و میدان گنجایش چهار زمانه را ندارد از ای رو چراغ را روی چشمک زن گذاشته‌ایم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار