تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴ هزار نفر در دزفول اطعام می شوند
 امام جمعه شهرستان دزفول گفت: همزمان با عید غدیر خم، ۱۴ هزار نفر در این شهرستان اطعام می شوند.

 حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در محل دفتر امام جمعه ضمن تبریک دهه ولایت و امامت گفت: اطعام به نام امیرالمومنین (ع) در روز عید غدیر سفارش شده که لازم است همه دستگاه های دولتی و غیردولتی با کمک های مردمی در این طرح شرکت کنند.

وی عرفه را روز بندگی، نیایش و استجابت دعا دانست و گفت: باید با تشکیلاتاق فکری برای برگزاری برنامه های فرهنگی غدیر در رادیو دزفول، برنامه ها مسنجم تر وخلاقانه تر رسانه ای شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول افزود: بیشترین خدمات و کمک ها باید به سمت مناطق روستایی و دورافتاده سوق داده شوند و افراد بی بضاعت بیشترین بهره را از برکات غدیر داشته باشند.

وی اظهار داشت: با همکاری حوزه علمیه،  فضایی در پارک ها و مکان های تفریحی برای پاسخگویی به مسایل شرعی در نظر گرفته شود و جشن غدیر در یکی از بوستان ای ساحلی برگزار شود.

دبیر ستاد غدیر شهرستان دزفول نیز با بیان روزشمار دهه ولایت و امامت افزود: دیدار با خانواده شهدای سادات از جمله برنامه های درنظر گرفته شده در این دهه است.

حجت الاسلام سیداسماعیل علوی بر ضرورت فرهنگ سازی غدیر تاکید کرد و گفت: پارسال اطعام ۴۴ هزار نفر در روز غدیر مدنظر بود که ۵۰ هزار نفر اطعام شدند؛  امسال نیز افزون بر ۱۰ هزار نفر توسط اوقاف می شوند.

وی افزود: پارسال با همکاری آموزش و پرورش و اصناف، ۱۱۴ نانوایی در سطح شهرستان دزفول یک وعده نان رایگان به نام امیرالمومنین (ع) توزیع کردند و یک تن گوشت قربانی بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

مسئول شورای زکات شهرستان دزفول  نیز در این نشست با اشاره به توزیع سه روز نان صلواتی در عید غدیر سال گذشته، اظهار داشت: پارسال اطعام ۱۴ هزار نفر مدنظر بود که با استقبال مردم و نیکوکاران به ۱۷ هزار نفر رسید و امسال نیز تلاش می شود یک هفته نان صلواتی توزیع شود.

حجت الاسلام رحیم سعدیان فر افزود: طبخ غذای عید غدیر همزمان با شب عید مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول آغاز و صبح توزیع می شوند که از مردم و خیرین تقاضا می شود کمک ها و اقلام مورد نیاز را به این ستاد تحویل دهند.

وی برپایی ایستگاه صلواتی به مدت یک هفته، پرده خوانی، ویزیت رایگان با حضور پزشکان متخصص، برگزاری جشن غدیر ویژه بانوان و آقایان و ویژه برنامه های کودک و نوجوانان را از جمله برنامه های دهه ولایت و امامت در دزفول عنوان کرد.

حجت الاسلام مصطفی محجوب مدیر  هیات روضه الزهرای دزفول نیز گفت: طرح اهدای ۱۲ جهیزیه و ۲۸  کمک هزینه جهیزیه از طرف ستاد زکات شهرستان دزفول آغاز و برای هر ۱۲ جهیزیه ۱۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اقلام ضروری زندگی چون قالی، اجاق گاز، اتو، ماشین لباسشویی، پشتی و پتو خریداری شده است،  افزود: اقلام موردنظر با کمک خیرین دزفول و با کمترین هزینه خریداری شده اند که در روز عید غدیر به دختران ایتام تحت پوشش کمیته امداد تحویل داده می شوند.

مدیر هیات روضه الزهرای دزفول اظهار داشت: یک میلیارد ریال نیز برای کمک هزینه جهیزیه بین ۲۸ نفر دیگر توزیع می شود.

حجت الاسلام محجوب همچنین از توزیع ۷۰۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان خبر داد و گفت: تحویل گوشت قربانی از ۲ روز پیش آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد که تاکنون ۲۵ گوسفند قربانی شده است.

غبارروبی مزار امامزادگان، توزیع بسته های فرهنگی، برگزاری آئین روز عرفه در آستان سبزقبا(ع) و تجلیل از مداحان غدیر از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده در دزفول همزمان با دهه ولایت و امامن خواهد بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار