تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتارگاه های خوزستان در روز عید قربان فعال هستند
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: همه کشتارگاه های استان به منظور ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان ، فعال هستند.

مصطفی کنارکوهی افزود: همه کشتارگاه های سنتی ، نیمه صنعتی و صنعتی دام در شهرهای خوزستان از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۳ برای ارائه خدمات به مردم باز هستند.
وی با بیان اینکه ۱۱۴ اکیپ ثابت و سیار شامل دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظرین شرعی در شهرهای استان و میدانهای عرصه دام در مراحل قبل و بعد از ذبح دام حضور دارند به مردم توصیه کرد از سالم بودن دام اطمینان حاصل کنند و دام خود را در کشتارگاه قربانی کنند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان همچنین به مردم توصیه کرد گوشت قربانی را ۲۴ساعت پس از ذبح و احشاء آن را ۴۸ساعت نگهداری در یخچال مصرف کنند.

کنارکوهی از شهروندان خواست دام قربانی را در منازل ذبح نکنند تا عوارض منفی گریبانگیر مصرف کنندگان گوشت نشود.  
فردا دوشنبه ۲۱مرداد برابر با دهم ذی الحجه عید قربان است و بسیاری از مردم مومن خوزستان به بر اساس سنت حسنه اسلامی گوسفند ذبح می کنند و گوشت آن را به فقرا ، مستمندان و خویشاوندان هدیه می کنند.

 تقاضای بالا علت افزایش قیمت دام سبک
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز با اشاره به افزایش قیمت دام سبک در روزهای اخیر گفت:عامل اصلی افزایش قیمت دام زنده ، تقاضای بالا در روزهای نزدیک به عید قربان است.
البرز کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هرکیلوگوشت زنده گوسفندی در اهواز حدود ۴۵۰تا ۴۷۰هزار ریال است ولی در میادین دام زنده قیمت ها به دلیل عرضه مستقیم دام متعادل تر است.
وی ابراز امیدواری کرد با عرضه بیشتر دام سبک در میادین دام اهواز و حذف واسطه ها قیمت گوشت گوسفندی که هرکیلوگرم بین ۹۰۰ تا یک میلیون ریال است کاهش یابد.
برخی قاچاق دام به خارج را علت اصلی افزایش گوشت قرمز در یک سال اخیر عنوان می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار