تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۸۵۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت داور خوزستانی برای قضاوت در لیگ یک فوتبال کشور سوت می زنند
  مسئول کمیته داوران هیات فوتبال خوزستان گفت: در فصل آینده لیگ دسته یک فوتبال کشور، هفت داور استان در قضاوت بازیها مشارکت می کنند که این نشاندهنده پیشرفت سطح داوری خوزستان است.

البرز حاجی پور اظهار داشت: ایمان شاه ولی ، محمد علی صلاحی به عنوان داور وسط و رحیم حاجی پور ، مرتضی یوسف شهریاری، علی ممبینی ، ابوذر ممبینی و مازیار معتمدنیا به عنوان کمک داور در بازی های لیگ یک فوتبال ایران قضاوت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۹ داور خوزستانی به کلاس دانش افزایی لیگ یک دعوت شدند که از این تعداد ۲ داور استان نتوانستند تست های آمادگی جسمانی را با موفقیت پشت سر بگذارند و از لیست خط خوردند.

فعالیت ۲۵۶ داور در خوزستان 

مسئول کمیته داوران هیات فوتبال خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۵۶ داور فعال در استان داریم که از این تعداد ۵۵ داور برای قضاوت در لیگ های برتر، دسته یک، ۲ و سه و لیگ های پایه گزینش شده اند.

وی با بیان اینکه داوری خوزستان نسبت به سالهای گذشته از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت خوبی داشته است گفت: در سالهای گذشته ۲۵ داور از استان در لیگ های کشوری قضاوت می کردند از سوی دیگر تعداد داوران وسط ما در لیگ های کشوری بسیار کمتر بود؛ ما امسال در لیگ های یک و ۲ کشور بیشترین سهمیه را بعد از تهران در داوری داشتیم که این موضوع به رشد و گسترش جامعه داوری استان کمک می کند.

۱۰ سال کاهش سن داوری استان 

حاجی پور افزود: در طول ۶ سال اخیر با برنامه ریزی میانگین سن داوران استان  را ۱۰ سال کاهش دادیم که این موضوع در آینده داوری استان موثر است. ما در حال حاضر ۱۳ لیگ فعال در استان داریم که بازی های آن ها به صورت رفت و برگشت انجام می شود و از این بابت فوتبال خوزستان قابل قیاس با استان های دیگر نیست لذا مدیریت کردن این همه مسابقه کار ما را سخت تر می کند. مسابقات فوتبال در بسیاری از استان ها تا آبان ماه به پایان می رسد اما در استان ما بیش از هزار بازی در طول یک سال انجام می شود.

به گزارش ایرنا تیم استقلال خوزستان به عنوان تنها نماینده استان در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور حضور دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار