تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۵۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیین معنوی دعای عرفه در یادمان شهدای شلمچه برگزار شد
  آیین پر فیض و روحانی قرائت دعای روح بخش عرفه با مداحی حاج مهدی نبوی و حضور مومنان عصر یکشنبه در محل یادمان شهدای شلمچه برگزار شد.

 در این آیین ملکوتی هزاران نفر از مردم مومن از سراسر کشور به خصوص شهرستان های آبادان، خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان، فارس و بوشهر در اجتماعی باشکوه در یادمان شهدای دوران دفاع مقدس در شلمچه ، دعای عرفانی امام حسین (ع) را با شکوه و خلوص نیت زمزمه کردند. 
در این روز که اعمالش از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر عنوان شده عاشقان با تضرع به درگاه الهی برکات و نیز خیر دنیوی و اخروی را از خداوند بزرگ طلب کردند. 
در این آیین شرکت کنندگان دعای روز عرفه را همراه با مداحان اهل بیت (ع) زمزمه کردند و با نیایش به درگاه احدیت در مشهد شهیدان شلمچه یاد و خاطره شهدای گرانقدر را که در راه اسلام جانفشانی کردند، گرامی داشتند. 
مسئول یادمان شهدای شلمچه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از چهار هزار جلد کتابچه دعای عرفه چاپ و بین زائران دعای عرفه شلمچه توزیع شد. 
حسین عریضاوی اظهار داشت: در این آیین معنوی ضمن بر برپایی ایستگاههای صلواتی، کلیه امکانات رفاهی، بهداشتی و امنیتی برای برگزاری هر چه با شکوهتر فراهم شد.

وی استقرار اورژانس فوریت های پزشکی در محل یادمان شهدای شلمچه را یادآور شد و گفت: در این روز اتوبوس های شهرداری زائران و شهروندان خرمشهری را از مسجد جامع و میدان مقاومت تا شلمچه جا به جا کردند.

شلمچه نزدیکترین نقطه مرزی به شهر بصره است. دشت‌ شلمچه‌ تا عمق‌ خاک‌ عراق ادامه‌ دارد و جاده ترانزیت خرمشهر - بصره از منطقه شلمچه می گذرد. 
در بخش مرکزی این یادمان پیکرهای گلگون کفن هشت شهید گمنام دفن شده است. 
مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار