تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۸۵۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیفیت فضای سبز اندیمشک مطلوب نیست
شهردار اندیمشک با بیان این که در سال‌های اخیر توجه مناسبی به کیفیت بخشی فضاهای سبز شهری نشده است، گفت: عدم توجه به وضعیت فضای سبز اندیمشک سبب مراجعه شهروندان به بوستان‌های شهرهای دیگر و عدم استقبال از بوستان‌های شهری شده است.
رضا شریفی با اشاره به اینکه برای توسعه مناطق شهری و تأمین رضایت شهروندان باید با تلاش و برنامه ریزی اقدام و خدمات مورد نیاز شهروندان را تأمین کرد، اظهار داشت: برای تبدیل اندیمشک به یک شهر با نشاط خدمات گسترده‌ای طراحی و به اجرا می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلات برخی بوستان‌های شهری در اندیمشک وعدم استقبال شهروندان از آن‌ها، گفت: اندیمشک از لحاظ میزان سطح برخورداری از فضای سبز مشکلی ندارد ولی بزرگ‌ترین مشکل اندیمشک کیفیت نه چندان مطلوب فضاهای سبز شهری است.

در سال‌های اخیر توجه مناسبی به کیفیت بخشی فضاهای سبز شهری نشده است

شهردار اندیمشک با بیان این که در سال‌های اخیر توجه مناسبی به کیفیت بخشی فضاهای سبز شهری نشده است، عنوان کرد: عدم توجه به وضعیت فضای سبز اندیمشک در طول سال‌های اخیر سبب مراجعه شهروندان به بوستان‌های شهرهای دیگر و عدم استقبال از بوستان‌های شهری شده است.

وی با اشاره به این که افزایش کیفیت فضاهای سبز موجب افزایش امنیت و توسعه اقتصادی یک شهر می‌شود، افزود: امروز یکی از نیازهای مهم اندیمشک توجه به افزایش کیفیت فضاهای سبز و تشویق شهروندان به استفاده از بوستان‌های شهری است.

شریفی با بیان این که افزایش کیفیت فضاهای سبز موجب رونق فعالیت کسبه و اصناف می‌شود و هم چنین با توجه به نقش مهم جاده‌ای و ریلی اندیمشک و تردد مسافران از این شهرستان می‌تواند زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کند، خاطر نشان کرد: ساماندهی بوستان‌های شهری اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است.

بیش از 15 هزار درخت سازگار با اقلیم اندیمشک در مناطق مختلف شهری کاشته شده است

وی با اشاره به این که ساماندهی بوستان‌های محلی بخش اول اجرای این طرح بوده است و با کاشت درخت، زیبا سازی، تأمین روشنایی و نصب وسایل بازی و سرگرمی به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: در فاز دوم این طرح بوستان‌های شهدای هفت تیر، هفتاد و دو تن و زیتون به صورت کامل مورد بازسازی قرار می‌گیرند.

شهردار اندیمشک ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر تأمین روشنایی، نصب مبلمان و وسایل بازی و ورزشی، احداث المان‌ها و آب نما دربوستان‌های شهری اندیمشک مورد توجه قرار گرفته و هم چنین با انجام عملیات کف پوش گذاری، کیفیت فضاهای سبز اندیمشک را تقویت می‌کنیم.

وی توسعه کاشت درختان بومی و سازگار با اقلیم شهرستان را یکی دیگر از طرح‌های مهم و در حال اجرای اندیمشک دانست و با بیان این که بیش از 15 هزار درخت سازگار با اقلیم اندیمشک در مناطق مختلف شهری کاشته شده است، افزود: طرح‌های عمرانی شهرداری اندیمشک با پیگیری نماینده مردم در مجلس اجرا و به زودی تمام آن‌ها به بهره برداری می‌رسد.

شریفی با بیان این که اندیمشک مرکز تردد جاده‌ای استان خوزستان و دروازه ورودی و خروجی این استان است، گفت: اندیمشک باید زیبا باشد و زیبایی این شهر زمینه را برای پیشرفت استان فراهم می‌کند و به همین جهت باید در این زمینه تلاش و برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اعیاد غدیر و قربان، استفاده از ظرفیت مناسبت‌های مذهبی را برای توسعه فرهنگ اسلامی و نشاط عمومی ضروری دانست و عنوان کرد: با زیبا سازی شهری اندیمشک، مسیر توسعه این شهر را بیش از گذشته فراهم و مشکلات مربوط به این زمینه را به صورت کامل رفع می‌کنیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار