تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۸۵۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت پروژه افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب آغاجاری
 عاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: پروژه افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب آغاجاری در مراحل پایانی اجرا است و پس از تکمیل به بهره‌برداری می‌رسد.

صابر علیدادی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب آغاجاری اظهار کرد: عملیات افزایش ظرفیت این تصفیه‌خانه که از خرداد سال گذشته آغاز شده در مراحل پایانی اجرا است و پس از تکمیل شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مدت زمان انجام این پروژه 18 ماه تعیین شده است، افزود: این پروژه با هدف تامین آب شرب شهرستان آغاجاری و در راستای توسعه پایدار استان در بخش‌های آب و برق به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: نوسازی، بهینه‌سازی و ارتقای سطح کیفی آب از دیگر اهداف اجرایی این پروژه است. اعتبار اجرای این پروژه بالغ بر 45 میلیارد ریال و از محل اعتبارات عمرانی سازمان آب و برق خوزستان تامین شده است.  

علیدادی عنوان کرد: این پروژه شامل احداث مخزن پیش ته‌نشینی آب در راستای افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه، بازسازی و ترمیم سازه‌های حوضچه‌های پیش ته‌نشینی، حوضچه زلال ساز، بازسازی دستگاه‌های فیلتر تصفیه‌خانه، سیستم روشنایی و محوطه تصفیه‌خانه و تعمیر و بروزرسانی پمپ‌های 160 کیلووات است.

وی ادامه داد: رشد تورم و افزایش نرخ تجهیزات، لوازم و دستگاه‌های موردنیاز  و گرمای شدید هوا  از جمله مشکلات و موانع پیش رو پروژه افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان آغاجاری بوده و امیدواریم با بهبود وضعیت روند ساخت در مراحل پایانی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: شرکت مهندسین مشاور ساز آب پردازان به عنوان مشاور و شرکت مهندسی پیشتازان بردین به عنوان پیمانکار در این پروژه فعالیت می‌کنند. با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب شهر آغاجاری، شهروندان این شهر شاهد رفع مشکل قطعی و افت فشار آب و ارتقای کیفی آب شرب خواهند بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار