تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۵۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده آرامستان خرمشهر مسیری که عبور از آن صبر ایوب می خواهد
جاده آرامستان خرمشهر مسیری که عبور از آن صبر ایوب می خواهد

 ترافیک و شلوغی ناشی از نبود جاده دسترسی مناسب به سمت آرامستان جرف خرمشهر به یک معضل جدی برای تردد اهالی تبدیل شده که نارضایتی شهروندان آبادانی و خرمشهری را به دنبال داشته است.

 آرامستان جرف که اموات هر ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر در آن به خاک سپرده می شوند در حد فاصل شهرهای آبادان و خرمشهر واقع است اما مسیر ورودی به این قبرستان در روزهای پنجشنبه و مناسبت های مذهبی با ترافیک سنگین خودروها روبروست.

به گفته شهروندان آبادانی و خرمشهری شلوغی و ترافیک در جاده آرامستان جرف به حدی است که خیلی از شهروندان حتی در روزهای پنجشنبه نیز نمی توانند به زیارت اهل قبور بروند.

احمد بغلانی از شهروندان آبادانی گفت: جاده دسترسی به آرامستان جرف ۲ طرفه است اما این مسیر در بیشتر اوقات شاهد ترافیک سنگین خودروهاست که این ترافیک به ویژه در روزهای پنجشنبه منجر به درگیری بین رانندگان می شود.

وی اظهار داشت: درگیری ایجاد شده بین عده ای از رانندگان هنگام  عبور از جاده قبرستان جرف در پنجشنبه گذشته با سلاح سرد با دخالت پلیس خاتمه یافت اما این ماجرا هر هفته در این مسیر کوتاه اما با گره ترافیکی زیاد تکرار  می شود.

مهدی رسول زاده دیگر شهروند آبادانی نیز گفت: عبور برخی رانندگان از مسیر خاکی برای دور زدن ترافیک ، مشکل گره ترافیکی آرامستان جرف را  دو چندان کرده است.

حافظ ثوامری یک شهروند خرمشهری نیز از نبود پلیس راهور در این جاده انتقاد کرد و گفت: روزهای پنجشنبه که تردد زیاد خودروها از مسیر آرامستان جرف موجب گره ترافیکی می شود پلیس راهور حضور ندارد و همین امر موجب درگیری بین شهروندان و رانندگان می شود.

وی حضور پلیس راهور در مسیر جرف را ضروری خواند و افزود:روزهای پنجشنبه باید حداقل یک مامور پلیس برای کنترل و روان سازی ترافیک در این مسیر مستقر شود تا تردد خودروها از این مسیر با نظم و روان انجام شود.

 معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مشکل ترافیک جاده جرف به خبرنگار ایرنا گفت: تعریض جاده آرمستان جرف در برنامه امسال سازمان منطقه آزاد اروند نیست اما احتمالا در برنامه سال آینده این سازمان گنجانده می شود.

موعود شمخانی گفت: در سال ۹۳ پروژه ساماندهی محوطه داخلی آرامستان جرف از جمله جدول گذاری، پیاده روسازی و آسفالت اجرا و اما تعریض جاده دسترسی به آرامستان تاکنون عملیاتی نشده است.

وی در ادامه گفت: برای رفع مشکل گره ترافیکی مسیر آرامستان جرف بررسی لازم از سوی معاونت عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند انجام می شود.

یک مقام مسئول نیز چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از منطقه جرف علیا به عنوان یکی از مناطق محروم و فاقد دهیاری و شورا در خرمشهر نام برد و گفت: منطقه جرف علیا در حوزه منطقه آزاد اروند قرار دارد و باید از سوی این سازمان خدمت رسانی شود ولی متاسفانه حدود ۲ سال است که خدمت رسانی به این منطقه قطع شده است.

شهردار مینوشهر نیز با بیان اینکه جاده و مسیر دسترسی به آرامستان منطقه جرف در محدوده بخش مرکزی خرمشهر تعریف شده گفت: برابر مصوبه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد در آبان ماه ۱۳۹۳ پروژه جدول گذاری، بهسازی و آسفالت محوطه داخلی آرامستان جرف با اعتباری به میزان ۱۱ میلیارد ریال از سوی شهرداری مینوشهر اجرا شد.

 هاشم سیاحی افزود: طرح ساماندهی آرامستان جرف بر اساس نیاز ضروری منطقه و در راستای ارائه خدمات به اهالی شهرهای خرمشهر، آبادان و مینوشهر به خصوص در زمستان که برای دفن اموات و زیارت اهل قبور به این منطقه سفر می کنند به پیشنهاد شهرداری مینوشهر و تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند عملیاتی شد.

وی گفت: جاده دسترسی به آرامستان جرف در تعهدات شهرداری مینوشهر نیست اما این شهرداری در صورت تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای احداث و تعریض جاده جرف آمادگی دارد. 

سیاحی تعریض جاده دسترسی به آرامستان جرف را لازم و ضروری دانست و گفت: علاوه بر روزهای پنجشنبه و مناسبت های مذهبی ، هنگام دفن اموات عشایر ، جاده جرف شاهد ترافیک سنگین خودروهاست  که این ترافیک بعضا با درگیری ناشی ازبرخورد خودروها همراه است .

آرامستان جرف در روستای جرف جزیره مینو در حد فاصل شهرهای آبادان و خرمشهر قرار دارد.

آرامستان جرف در فاصله سه کیلومتری میدان فرودگاه آبادان و جزیره مینو قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار