تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۸۵۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگرانی از اخراج علت عدم طرح شکایت کارگران خوزستانی است
رئیس خانه کارگر خوزستان گفت : کارگران خوزستان به دلایلی همچون امکان اخراج از کار و یا تصور عدم پیگیری مشکلات توسط مسئولان استان از طرح شکایت های صنفی واهمه دارند.

قربان درویشی بیان کرد: خانه کارگر تنها در صوتی می تواند پیگیر حقوق کارگران یک مجموعه باشد که درخواست کتبی از سوی آنها ارائه شده باشد.

وی در پاسخ به این مطلب که کارگران از طرح شکایت در اداره کار واهمه دارند توضیح داد: کارگران تا حدودی در این خصوص حق دارند زیرا اداره کار نیز ثبات رویه ندارد از طرف دیگر به دلیل قراردادهای محدود امکان اخراج کارگران وجود دارد.

درویشی درخصوص حل مشکل کارگران قطار شهری اهواز افزود: تاکنون نامه ای از سوی کارگران قطار شهری اهواز برای پیگیری مشکلات صنفی آنها به خانه کارگر خوزستان ارجاع نشده است و تا پیش از ارسال یک درخواست مکتوب نمی توانیم مشکل آنها را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: کارگران قطار شهری اهواز باید در یک نامه مکتوب، مشکلات خود را بیان کنند در این صورت ابتدا تلاش می کنیم مشکل آنها را درون استانی حل کنیم و در غیر این صورت از طریق مقامات تهران مشکلات صنفی پیگیری می شود.

کارگران متروی اهواز به دلیل بروز اختلاف میان شرکت کیسون به عنوان پیمانکار و سازمان قطار شهری اهواز به عنوان کارفرما،  ۱۸ ماه حقوق عقب افتاده طلب دارند، کارگران مهم ترین علت طرح شکایت در اداره کار را ترس از اخراج شدن عنوان می کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار