تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۸۵۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبفا خرمشهر به خاطر تخلیه فاضلاب در کارون اخطار گرفت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت: برای تسریع در تکمیل طرح تصفیه خانه پساب فاضلاب شهری خرمشهر به منظور جلوگیری از ورود پساب به رودخانه کارون به اداره امور آبفا خرمشهر اخطار داده شد.

رضا جاوید روز یشرفت فیزیکی تصفیه فاضلاب خرمشهر را ۷۰ درصد بیان کرد و گفت: اداره حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی تمام نقاط خروجی و مختصات تخلیه فاضلاب شهری خرمشهر به رودخانه کارون را رصد کرده و برای جلوگیری از ورود پساب به رودخانه به اداره آبفا مهلت یک ماه برای اعلام برنامه های خود در این رابطه را داد.

وی با اشاره به جوابیه اداره آب و فاضلاب خرمشهر در این رابطه بیان داشت: طبق اعلام اداره آبفا خرمشهر این طرح تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد. 

جاوید به وضعیت فاضلاب مینوشهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام بخشدار مینوشهر طرح احداث شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب مینوشهر به زودی آغاز می شود.

وی در ادامه گفت: در مینوشهر به دلیل نبود شبکه فاضلاب پساب شهری وارد نهرهای کشاورزی می شود و به همین منظور مقرر شد که این انهار لایروبی شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به لایروبی حاشیه رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر حاشیه رودخانه کارون به خصوص در مناطق منیخ، جزیره مینو و کوت شیخ رسوب ناشی از سیلاب انباشته شده و مقرر شد یک شناور لایروب از اهواز به سمت خرمشهر حرکت کند و ضمن جمع آوری نیزارها کار لایروبی حاشیه کارون را انجام دهد ضمن اینکه برای عبور شناور لایروب از رودخانه باید پل شناور منیخ از سطح رودخانه جمع آوری شود.

وی همچنین به مشکلات زیست محیطی ناشی از پساب شیلات و حوضچه های پرورش ماهی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پساب حوضچه های ماهی به کانال های شیردم جمع آوری می شود و در این خصوص به شیلات اعلام شده هر چه سریعتر نسبت به احداث حوضچه های پسماند و شبکه برق برای هوادهی استاندارد این حوضچه اقدام کند.

به گزارش ایرنا در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در خرمشهر موضوع پساب فاضلاب شهری و پساب حوضچه های پرورش ماهی همچنین لایروبی رودخانه کارون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ظرف مدت یک هفته شناور لایروب از اهواز به سمت خرمشهر حرکت کند و کار لایروبی و نی زدایی حاشیه رودخانه کارون خرمشهر را آغاز کند.

 براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، پاکسازی رودخانه کارون و حریم آن در محدوده شهر خرمشهر از مواد آتش‌زا و موانع ناشی از جنگ تحمیلی، زیباسازی سواحل، بازگرداندن صیادان و لنج‌داران محلی به منطقه و ایجاد اشتغال بر اثر کشتی رانی و تعمیق رودخانه به‌ منظور گذردهی سیلاب و جلوگیری از طغیان رودخانه از جمله مزایای اجرای این پروژه است. 

پروژه لایروبی رودخانه کارون در محدوده خرمشهر از جمله پروژه‌های سازمان آب و برق خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار