تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۸۵۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات مدیر آبفار گتوند درخصوص مشکلات آب بخش عقیلی
 مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند درخصوص شکستگی، قطعی و دیگر مشکلات آب برخی از روستاهای بخش عقیلی این شهرستان توضیحاتی ارائه کرد.

رستم عبدالله پور علت قطعی آب در برخی نقاط روستایی بخش عقیلی شهرستان گتوند را ناشی از شکستگی شبکه آبرسانی عنوان کرد و گفت: برخی از لوله های آبرسانی ناخواسته و بر اثر فشار دستگاه های سنگین پس از تردد، اجرای جوی و جدول، آسفالت معابر و خیابان ها و حفاری ها دچار شکستگی می شوند که این امری طبیعی است.
وی با بیان اینکه اطلاعیه های لازم درخصوص حفاری ها به دستگاه های اجرایی خدمات رسان، پیمانکاران و اهالی روستاها داده شده است، افزود: نقصی در اجرای عملیات و شبکه آبرسانی وجود ندارد.  
آغاز عملیات اجرایی طرح مجتمع آبرسانی بخش عقیلی در سال ۸۸
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند ادامه داد: بخش عقیلی به علت فرسوده بودن تاسیسات و شبکه آبرسانی و همچنین جمعیت رو به رشد این بخش نیازمند طرح توسعه و نوسازی شبکه بود که در سال ۸۸ مطالعات اولیه طرح مجتمع آبرسانی به این بخش آغاز شد.
وی اظهار داشت: بلافاصله بعد از مطالعات، عملیات اجرایی این مجتمع آبرسانی آغاز شد ولی به دلیل تخصیص پیدا نکردن اعتبارات روند اجرای آن در آن سالها به کندی پیش رفت.
عبدالله پور افزود: روند اجرای این طرح در سال های ۹۳ و ۹۴ از سر گرفته شد و در سال های ۹۶، ۹۵ و ۹۷ با پیگیری های سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و با تخصیص اعتبارات این طرح از صندوق توسعه ملی اجرای آن سرعت بیشتری به خود گرفت، به طوری که فاز اول و دوم آن به بهره برداری رسید.
۱۴ روستا تحت پوشش طرح آبرسانی مجتمع عقیلی
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند گفت: ۱۴ روستای بخش عقیلی درحال حاضر تحت پوشش این مجتمع آبرسانی قرار دارند.
وی پیشرفت فاز سوم این طرح آبرسانی را ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: ۶ روستای محمدی، دهلران، دشت بزرگ، ایستادگی، ویسی و حیدر از توابع بخش عقیلی در فاز سوم این طرح وارد مدار می شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون برای کل مجتمع آبرسانی بخش عقیلی ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان گتوند ۲ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی به این طرح اختصاص یافت.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند با اشاره به اینکه فاز سوم این طرح به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، افزود: تاکنون سه روستای حیدر، ایستادگی و ویسی به صورت کامل وارد مدارآبرسانی شدند و مشکل خاصی ندارند.
عبدالله پور افزود: سه روستای محمدی، دشت بزرگ و دهلران نیز در مرحله پایانی این طرح قرار دارند که با تغییرات و تعویض خط انتقال فرسوده وارد مدار شده و به ظرفیت نهایی می رسند.

بهره برداری از فاز سوم طرح آبرسانی عقیلی در مهرماه امسال 

وی ادامه داد: فاز سوم طرح آبرسانی مجتمع بخش عقیلی شهرستان گتوند مهرماه امسال به صورت رسمی به بهره برداری کامل می رسد که با اجرای آن با افق ۲۵ ساله هیچگونه مشکلی در زمینه تامین آب شرب شهر سماله و روستاهای بخش عقیلی بوجود نخواهد آمد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند افزود: بخش عمده ای از آب ۲ روستای کوزر و ماهور  از توابع شهرستان شوشتر از طرح مجتمع آبرسانی بخش عقیلی گتوند تامین می شود.
وی با بیان اینکه منبع آبرسانی این مجتمع از طریق حفر و تجهیز  سه حلقه چاه در سه تاسیسات آبرسانی با فاصله ۵۰۰ متر احداث شده است، گفت: احداث و نصب ۱۳ مخزن روستایی، تعویض شبکه آبرسانی تمام روستاها، نوسازی خط انتقال روستاها، خارج کردن تاسیسات فرسوده و احداث تاسیسات جدید از جمله اقداماتی بود که در این طرح اجرا شده یا در حال اجرا می باشند که پس از بهره برداری کامل آب شهر سماله و روستاهای بخش عقیلی به صورت شبانه روزی و پایدار توزیع می شوند.
بخش عقیلی با ۲۰ روستا در شهرستان گتوند واقع شده است.
امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان گتوند چهار هزار و ۸۸۴ انشعاب و ۱۶ تاسیسات آبرسانی در ۲ بخش عقیلی و مرکزی دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار