تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۸۵۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اداره اوقاف گتوند مستقل شد
پس از گذشت ۱۴ سال از ارتقای شهرستان گتوند و وجود حجم زیاد موقوفه ها و بقاع متبرکه و همچنین مشکلات مردم، اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان راه‌ اندازی شد. به گزارش ایرنا، پیگیری ها و نشست ها با مدیران اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان درخصوص راه اندازی اداره اوقاف مستقل در گتوند بعد از ارتقا از بخش به شهرستان صورت گرفته بود که هر بار به بهانه هایی راه اندازی آن به تاخیر می افتاد.
پیش از این، امور مربوط به اداره اوقاف و امورخیریه گتوند به صورت همزمان در اداره شوشتر انجام می شد و مردم شهرستان گتوند به ناچار برای انجام امور خیریه به شوشتر مراجعه می کردند.
 اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شوشتر و گتوند با توجه به حجم بالای کار، توانایی اداره ۲ شهرستان را به صورت همزمان نداشت و این باعث مشکلاتی برای اماکن مذهبی و مساجد شهرستان گتوند در این سال ها شد.
اما پس از گذشت این سال ها با تلاش ها و پیگیری های فرماندار، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی، اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان امروز سه شنبه با حضور فرماندار، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان و جمعی از مسئولان محلی به صورت رسمی راه اندازی شد.
فرماندار شهرستان گتوند در حاشیه افتتاح اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گتوند به ایرنا گفت: با همکاری اداره کل پست استان خوزستان، ساختمانی در این شهرستان برای این اداره در نظر گرفته شد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گتوند برای اداره اوقاف آماده سازی شد.
عبدالرضا احسانی نیا افزود: مستقل شدن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گتوند باعث ترویج فرهنگ وقف و تسهیل در امور خیریه می شود ضمن اینکه این اداره در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی می تواند برنامه های فرهنگی اجرا کند.
وی درخصوص مشکلات مساجد شهرستان گتوند گفت: با راه اندازی اداره اوقاف مشکلات مساجد با جدیت بیشتری پیگیری می شوند و اداره اوقاف در حد توان بخشی از این مشکلات را رفع می کند.
فرماندار شهرستان گتوند افزود: اداره اوقاف  و امور خیریه گتوند رویکرد ایجاد اشتغال در برنامه های خود دارد و قرار است اقداماتی در راستای اشتغالزایی در مناطق مختلف شهرستان انجام دهد.
به گزارش ایرنا، پس از افتتاح اداره اوقاف و امورخیریه گتوند، مصطفی عباس نژاد از نیروهای غیربومی به عنوان رئیس اداره مذکور این شهرستان معرفی شد.
پیش از این جمعی از شهروندان، هیات امنای مساجد و فعالان اجتماعی شهرستان گتوند در نشست هایی با مسئولان شهرستانی و استانی خواستار مستقل شدن اداره اوقاف و امورخیریه و انتصاب یک مدیر بومی برای مدیریت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گتوند شدند.  
گتوند شهرستانی با تعداد بالای موقوفه ها و اماکن مذهبی است که به دلیل تخصیص پیدا نکردن اعتبارات و مستقل نشدن اداره اوقاف و امور خیریه مساجد و اماکن مذهبی این شهرستان وضعیت نامناسبی دارند که نیازمند تخصیص اعتبار قابل توجهی برای ساماندهی این اماکن است.  
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، ترکالکی، جنت مکان، سماله، صالح شهر و ۴۵ روستا است.  
این شهرستان با بیش از ۳۵ مکان مذهبی در ۲ بخش مرکزی و عقیلی در شمال استان خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار