تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۵۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخش عمده‌ای از زنجیره تولید لوله در ایران وجود دارد
معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت نفت ایران با بیان‌که بخش عمده‌ای از زنجیره مورد نیاز در ایران تولید می‌شود گفت: امیدواریم با این روند سایر ضخامت‌های لوله موردنیاز را در ایران تولید شود.
 
اهواز| بخش عمده‌ای از زنجیره تولید لوله در ایران وجود دارد

رضا دهقان امروز در حاشیه بازدید از شرکت لوله‌سازی اهوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت لوله مورد نیاز پروژه انتقال نفت خام را تامین می‌کند.

وی با اشاره به ملی بودن پروژه تولید لوله، بیان کرد: روزانه یک میلیون بشکه نفت خام تولیدی میادین غرب کارون از طریق جنوب کشور به بندر جاسک و در ادامه نفتکش‌ها براس صادرات منتقل می‌شود.

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت نفت ایران گفت: محور عمده پروژه تولید لوله خط 42 اینچ یک هزار کیلومتری است. تمام لوله مورد نیاز در ایران توسط کارخانه لوله‌سازی اهواز و دو کارخانه دیگر تولید می‌شود.

وی با اشاره اینکه لوله‌ها نیازمند ورق‌ هستند و بخشی از ورق موردنیاز را سعی کردیم در ایران تولید کنیم، خاطرنشان کرد: تمامی این ورق‌ها قابل تولید نیستند و در راستای سیاست‌گذاری‌های وزارت نفت مبنی بر حداکثرسازی تولید داخل، شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه سه جانبه با فولاد مبارکه اصفهان، اکسین صنعت و لوله‌سازی اهواز را داشته است.

دهقان با بیان این‌که زنجیره کاملی از تولید شمش، ورق و لوله را سه کارخانه توسط همدیگر انجام می‌دهند، ادامه داد: در کنار این شرکت‌ها برای به نتیجه رسیدن آزمایش‌ها بودیم و نسبت به شش ماه قبل شاهد ارتقای کیفی هستیم.

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت نفت ایران اظهار کرد: کارخانه اکسین صنعت ورق با نزدیک به 20 هزار تن در حال تولید است و بیانگر برخورداری از کیفیت و امتیاز موردنیاز است.

وی با بیان‌که بخش عمده‌ای از زنجیره مورد نیاز در ایران تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این روند سایر ضخامت‌های لوله موردنیاز را در ایران تولید کرد.

دهقان گفت: حدود 360 هزار تن ورق موردنیاز برای خط لوله و مخازن ذخیره‌سازی است، در فاز اول 10 میلیون بشکه نفت خام در پایان جاسک ظرفیت ذخیره‌سازی است.



مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار