تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۸۵۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلیه فاضلاب در دره ها ، عامل بروز بیماری‌های روده‌ای در مسجدسلیمان
 شهردار مسجدسلیمان گفت: فاضلاب شهرستان مسجدسلیمان در دره های این شهرستان تخلیه می شود که موجب بروز انواع بیماری های روده ای برای اهالی آن شده است.

 شهام سلیمانی روز دوشنبه در شورای مسکن خوزستان در استانداری اظهار داشت: مسجدسلیمان زیرساخت های مناسبی در حوزه های مختلف شهری ندارد و یکی از این زیرساختهای نامناسب سیستم فاضلاب این شهر است.

وی با بیان این که مسجدسلیمان تا سال ۸۱ فاقد طرح جامع بود بیان کرد: سال ۸۴ طرح جامعی ابلاغ شد که این طرح هم تنها شرایط و مشکلات همان زمان را در برمی‌گرفت.

شهردار مسجدسلیمان با بیان این که اجرای طرح جامع پس از ۲۰ سال بدون الگوی واحد بسیار دشوار است توضیح داد: در طرح ساخت مسکن و بهبود شرایط ساخت و ساز دراین شهر سه هزار واحد مربوط به بافت فرسوده و سه هزار و ۶۰۰ واحد مربوط به مناطق آلوده ، نیاز به جابجایی دارند و ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مربوط به واحدهای در معرض خطرهای مختلف هستند که از این تعدادهم  یک هزار و ۵۰۰ واحد در اولویت قرار فوریتی قرار دارند که برای جابجایی این تعداد ۳۰ هکتار زمین موردنیاز است.

وی با بیان اینکه طرح جابه جایی واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان در هر برهه با شکست روبرو شده است گفت: بهبود وضعیت مسکن و مبلمان شهری در مسجد سلیمان نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی است.

 به گزارش ایرنا  مساحت محدوده پیشنهادی طرح جامع شهر مسجدسلیمان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است این محدوده شامل بافت موجود شهر و منطقه توسعه شمالی ، همچنین اراضی حدفاصل بافت موجود و اراضی چم آسیاب  است.

وسعت حریم نفت و گاز در مسجدسلیمان در سال ۸۹ یک هزار و ۲۶۵ هکتار تعیین  شد که از این رقم یک هزار و یازده هکتار تسطیح و ۲۴۵ هکتار نیز تاکنون از شمول این شاخص حذف شد .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار