تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در چشم انداز طرح اقدام ملی احداث می شود
  معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و  شهرسازی با بیان این که تاکید دولت در طرح اقدام ملی، عرضه مسکن است گفت: در این طرح دولت، چشم انداز احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده که استان خوزستان نیز از جمله استان‌های فعال در این زمینه است.

مازیار حسینی در حاشیه نشست شورای مسکن خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسکن موضوعی فرادستگاهی است که نقش استانداران در آن موضوع بسیار مهم است و دستگاه‌های اجرایی هرکدام به نوبه خود اقداماتی را انجام می‌دهند، لذا اگر هماهنگی لازم در آن وجود نداشته باشد به نتیجه نهایی نمی رسد.

وی افزود: در حوزه ساخت مسکن همکاری خوبی میان استان و بانک‌های عامل وجود دارد و به محض اجرایی شدن مصوبات، تحولات خوبی در حوزه مسکن مهر خوزستان ایجاد می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و  شهرسازی با اشاره به قانون ساماندهی در حوزه مسکن بیان کرد: طبق ماده ۶ این قانون باید زمین‌هایی که کاربری مسکونی دارند برای ساخت مسکن نیز استفاده شوند بدین صورت که دستگاه‌های اجرایی این زمین‌ها را به کارمندان خود اختصاص دهند تا تشویقی برای خانه‌دار شدن کارمندان به ویژه کارمندان جوان و تازه وارد ، باشد.

 وی ادامه داد: مازاد این زمین‌ها باید در اختیار مردم قرار گیرد چراکه این امر موجب ایجاد اختلاط جمعیتی می‌شود و زمین‌هایی که از مدار توسعه و ساخت و ساز خارج هستند  را  وارد چرخه ساخت مسکن  می‌کند.

به گزارش ایرنا طرح اقدام ملی یکی از تکالیفی است که رئیس جمهوری برای تامین نیاز مسکن برخی از متقاضیان کشور ابلاغ کرده است و طبق این برنامه واحدهای مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ احداث و تحویل متقاضیان می‌شود.

عید غدیر کلنگ زنی ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار