تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۸۵۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد غریق‌ها در سه شهر شمالی خوزستان بسیار بالا است

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه در سه شهر شمالی خوزستان تعداد غریق‌ها بسیار بالا است، گفت: با توجه به اتفاقاتی که پس از سیلاب در بستر رودخانه‌ها رخ داده است، اهمیت ایمن سازی سواحل خوزستان بیشتر شده است.

 محمدصادق کریمی‌کیا در سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی زنان و سلامت خوزستان که امروز (23 مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به آمار مغروقین در برخی شهرستانها باید در بحث عمرانی ورود جدی داشته باشیم. 

وی با اشاره به ارائه طرح شهرداری شوشتر جهت ایمن سازی بخشی از رودخانه‌ها جهت کاهش تلفات با اهداف توسعه توریسم، افزود: شهرداری شوشتر باید بخشی از ایمن سازی رودخانه‌ها را انجام دهد. 
کریمی‌کیا تصریح کرد:در این زمینه دزفول و گتوند نیز باید طرحهای مدون خود را ارائه دهند تا ورود جدی تر نسبت به ساماندهی سواحل در خوزستان داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: در سه شهر شمالی خوزستان تعداد غریق‌ها بسیار بالا است و تاکنون بیش از ۵۰ نفر تلفات داشته ایم بنابراین ارائه طرحهای پیشنهادی جهت ایمن سازی سواحل مورد نیاز بود. 

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که پس از سیلاب در بستر رودخانه‌ها رخ داده است، اهمیت ایمن سازی سواحل خوزستان بیشتر شده است.

کریمی‌کیا گفت: سواحل خوزستان فرصت هستند و باید مورد استفاده قرار بگیرند. اینکه نتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و به یک تهدید تبدیل شوند، جای تاسف دارد. در حالی که در دیگر استانها با کمترین ظرفیت‌ها در این زمینه اشتغال زیادی ایجاد کرده اند.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: عملکرد دستگاههای اجرایی در نهایت به اداره کل زندانها ختم می شود. هر چه در زمینه اجتماعی و فرهنگی بهتر کار شود، ورودی در بخش زندان‌ها کم می‌شود اما اگر در این زمینه کارایی لازم را نداشته باشیم فشار بر این سازمان نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: هیچ وقت آسیب‌های اجتماعی در یک جامعه به صفر نمی‌رسد اما تلاش ما جهت بهبود شرایط است.

وی گفت: انتظار می‌رود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در بحث اشتغال زندانیان بیشتر کمک کند.

کریمی‌کیا با اشاره به طرحهای اجرایی در خصوص تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: در سال 97 تامین اعتبار تجهیز مدارس، تعمیر و تجهیز مدارس با اعتبار 3 میلیارد و 40 میلیون تومان انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم تقویت اردوهای جهادی در مناطق محروم گفت: با این اقدام می توانیم شاهد مشارکت اجتماعی در این مناطق باشیم.

وی عنوان کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و برگرداندن آنان به چرخه تحصیل، طرح جوانه و اعطای بورسیه تحصیلی، تنها چند طرح ما در زمینه اجتماعی است. همچنین طرح بازنمایی خوزستان در حال پیگیری است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار