تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۸۵۹۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نمایشگاه بومی‌سازی قطعات فرصتی مناسب برای شناخت و حمایت از صنایع داخلی است
 مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: نمایشگاه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد فرصتی مناسب برای شناخت و حمایت از صنایع داخلی است و امیدواریم با حضور قدرتمند تولیدکنندگان، سازندگان و صنایع داخلی استان در نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر صنعت فولاد در آینده باشیم.
 
علی محمدی در افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان که شامگاه 23 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان یک بنگاه اقتصادی مادر است که استمرار فعالیت‌هایش به بقای صنایع داخلی و کوچک کمک می‌کند.

وی افزود: فعالیت مستمر تامین‌کنندگان و سازندگان قطعات، تجهیزات و مواد اولیه از ارکان اساسی چرخه اقتصادی کشور به شمار می‌آید و در دسترس بودن صنایع در داخل باعث امنیت خاطر شرکت‌های بزرگ می‌شود.

محمدی  تصریح کرد: با این رویکرد فولاد خوزستان دومین قطب فولاد سازی کشور، تامین مواد، قطعات و تجهیزات را با اتکاء به صنایع داخل و بومی‌سازی آن دنبال می‌کند. هر کجا احساس کنیم، تجهیزات مرغوب و متناسب با استاندارد مورد نظر در داخل کشور تولید می‌شود، بدون شک از آن تولیدکنندگان حمایت کرده و اولویت تامین را از این شرکت‌ها در نظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: تحریم‌های چند سال اخیر در ظاهر، کار تامین قطعات، تجهیزات و مواد مرتبط با فولاد را سخت کرده است، اما در عمل عکس این تصویر شکل واقعی به خود گرفته و زمینه خودباوری، اعتماد متقابل و جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور را ایجاد کرده است.

محمدی با بیان اینکه سیاست شرکت فولاد خوزستان در سال‌های اخیر بر مبنای تکمیل زنجیره‌ ارزش هدف‌گذاری شده است، افزود: هدف از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی گروه فولاد خوزستان، شناسایی توانمندی تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، هم‌افزایی دانش فنی و توسعه صنایع کوچک است.

وی بیان کرد: به همین منظور اقدام به خرید سهام معادن در بالادست و پیگیر خرید سهام شرکت‌های تولیدکننده محصول نهایی در پایین‌دست هستیم. شرکت فولاد اکسین در جهت تکمیل زنجیره‌ ارزش در پایین‌دست همواره مورد توجه فولاد خوزستان بوده است و با تملک این شرکت در آینده گام اساسی به منظور رسیدن به هدف مدنظر برمی‌داریم.

محمدی گفت: خرید سهام معادن، مشارکت در ساخت شرکت فولاد اندیمشک، تملک 67 درصدی شرکت فولاد شادگان، پیگیری تملک سهام فولاد اکسین، مشارکت در طرح‌های پژوهشی، شرکت در پروژه بومی‌سازی الکترود گرافیتی از مهم‌ترین برنامه‌های جاری شرکت به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: این شرکت همواره خود را ملزم به حمایت از تولید داخل می‌داند و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده، اهمیت این موضوع دوچندان است. در همین راستا گروه فولاد خوزستان آمادگی خود را جهت حمایت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی اعلام می‌دارد و اولویت خرید را به محصولات، تجهیزات، قطعات و مواد ساخت داخل می‌دهد.

وی افزود: استان خوزستان نگین صنعت کشور است و پتانسیل‌های بسیاری از قبیل دسترسی به آب‌های آزاد، انرژی، مناطق آزاد تجاری، بندرگاه و البته جوانان متخصص دارد و این شرکت سعی دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام بلندی در جهت رونق تولید و اشتغال‌زایی بردارد.

محمدی ادامه داد: بنابراین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی فولاد فرصت مناسبی برای شناسایی تولیدکنندگان توانمند داخلی در تامین نیازهای شرکت‌های فولادی است.دومین قطب فولادسازی کشور در چهار دهه فعالیت، همواره تامین تجهیزات مورد نیازش را به تولیدکنندگان داخل کشور اختصاص داده و اعتقاد گروه فولاد خوزستان حمایت همه جانبه از صنعتگران داخلی است؛ چرا که معتقدیم با تکیه بر دانش فنی جوانان، علاوه بر حفظ ارز کشور به شکوفایی صنعت و اشتغال‌زایی کمک کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امیدواریم با حضور قدرتمند تولیدکنندگان، سازندگان و صنایع داخلی استان در نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر صنعت فولاد در آینده باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار