تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۸۵۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همکاری فرهنگی بین اروند و بصره توسعه می‌یابد
 مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همکاری های مشترک فرهنگی و هنری میان منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق به منظور بهره مندی هنرمندان ۲ کشور از ظرفیت‌های متقابل و تبادل تجربه های فرهنگی و هنری گسترش می‌یابد.

همایون قنواتی جمعه شب در آیین اکران فیلم‌های کوتاه فیلمسازان و اختتامیه برنامه‌های هنری استان بصره عراق در منطقه آزاد اروند در تالار شهید فهمیده خرمشهر اظهار داشت: تعامل فرهنگی و مذهبی بیش از روابط اقتصادی و سیاسی در شکل گیری اتحاد میان ۲ ملت ایران و عراق اهمیت دارد.

وی برگزاری برنامه های هنری استان بصره عراق در خرمشهر و آبادان را سرآغازی برای فعالیت‌های آموزشی، نمایشگاهی و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری مشترک دانست و افزود:مردم شهرهای آبادان و خرمشهر و بصره عراق در اربعین حسینی همواره برای پذیرایی و میزبان زائران کشورهای مختلف جهان با یکدیگر تعامل بسیار خوبی دارند.

قنواتی گفت: شاید انسان ها در ظاهر، زبان و اندیشه متفاوت باشند اما همه در فطرت مشترک هستند و هیچ چیز جز هنر نمی‌تواند باعث نزدیک شدن فطرت بشر شود.

در این آیین هیات عراقی با اهدا لوح از برگزار کنندگان برنامه‌های هنری استان بصره عراق در منطقه آزاد اروند تقدیر کردند.

به مناسبت هفته ولایت و امامت با حضور هیات فرهنگی استان بصره عراق ۶ فیلم کوتاه الحقیبه به کارگردانی علی عیدان، جاری الاتصال به کارگردانی  بهاء الکاظمی، انها بیضاء به کارگردانی سرمد یاسین، عین الجبل به کارگردانی حسین الاسدی، فریم به کارگردانی  لیث عبد الکریم و اخوان نویره به کارگردانی زین الصاحب در منطقه آزاد اروند به نمایش در آمد.

همچنین هنرمندان و اعضای دانشگاه هنر بصره در نخستین همایش تئاتر عربی استان خوزستان در آبادان شرکت کردند و خواستار تبادل گروه‌های  هنری و فرهنگی بین استان خوزستان و بصره عراق شدند.

منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور با وجود ۲ شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می‌باشد که با استقبال گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه اقتصادی داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار