تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۵۹۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
10 ایستگاه ریل باس در اهواز آماده بهره برداری
معاون حمل و تقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه 10 ایستگاه ریل باس اهواز آماده بهره برداری هستند، گفت: برای افتتاح رسمی این ایستگاه‌ها منتظر حضور رئیس راه آهن و استاندار خوزستان هستیم.
 محمود لویمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برای ریل باس اهواز 13 ایستگاه در نظر گرفته شده که از این تعداد در حال حاضر 10 ایستگاه احداث شده است.

وی با بیان اهمیت وجود ریل باس در کلان شهر اهواز عنوان کرد: ریل باس‌ها با هدف استفاده از ظرفیت خطوط ریلی موجود در شهر جهت حمل و نقل و تردد راحت تر شهروندان و همچنین با هدف کاهش حجم ترافیک ضمن همکاری مشترک با اداره کل راه آهن ایجاد می‌شود.

لویمی افزود: ایستگاه‌های احداث شده مسیری حدود 30 کیلومتر را پوشش می‌دهند که جنوب غرب کلان شهر اهواز را به شرقی ترین نقطه آن متصل می‌کند به این صورت که ایستگاه اول آن از قدس و پردیس می‌گذرد و  5 دانشگاه بزرگ اهواز از جمله دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه جندی شاپور و دانشگاه شهید چمران را پوشش می‌دهد و بعد از عبور از ایستگاه کوی علوی، ایستگاه کمپلو، ایستگاه مرکزی راه آهن، ایستگاه برج کیانپارس، ایستگاه علی بن مهزیار اهوازی و ایستگاه کارون در نهایت به ایستگاه سه راه باهنر ختم می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز بیان کرد: 10 سکو احداث شده است که ظرفیت جابه جایی 364 نفر در شبانه روز وجود دارد و به صورت روزانه 2 نوبت صبح و 2 نوبت شب سرویس دهی صورت می‌گیرد.

 لویمی بیان کرد: به دنبال این هستیم که تعداد این سرویس‌ها را افزایش دهیم و یکی از راهکارهای موجود در این زمینه استفاده از قطارهای اندیمشک به اهواز و خرمشهر به اهواز است که روزانه وارد این کلانشهر می‌شوند.

وی درباره زمان افتتاح ایستگاه‌های ریل باس در اهواز گفت: سکوها و ایستگاه‌ها احداث شده‌اندو آماده ی افتتاح و بهره برداری هستند که در انتظار معاون وزیر و رئیس راه آهن کشور هستیم که به اتفاق استاندار به صورت رسمی پروژه را افتتاح کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار