تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۸۵۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آب و فاضلاب کشور:
۵۷ درصد مشترکان آب سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۵۷ درصد مشترکان آب سقف الگوی مصرف را رعایت می کنند.

مسعود خشایی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در سرسرای همایش گیت بوستان افزود: این رقم در اهواز ۴۲ درصد است یعنی تعداد مشترکان کم مصرف در این شهر ۱۵ درصد کمتر هستند.

وی گفت: مصرف آب در اهواز بالاتر از میانگین کشوری است که بخشی از این افزایش مصرف به دلیل شرایط اقلیمی، و بخشی از آن ناشی از الگوی اشتباه مصرف است؛ میانگین مصرف آب در اهواز به ازای هر نفر در ماه ۱۶ متر مکعب تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان مصرف مشترکان بد مصرف در کشور در حوزه آب چهار درصد است اما این رقم در اهواز ۱۴ درصد است.

بازسازی شبکه آب و فاضلاب اهواز در اولویت مدیرعامل جدید باشد

وی در ادامه با بیان اینکه اهواز به لحاظ آب و فاضلاب شرایط ویژه ای دارد گفت: بازسازی شبکه آب و فاضلاب اهواز باید در اولویت کار مدیرعامل جدید آبفای اهواز باشد.

خشایی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای شرایط استفاده کرد افزود: اصلاح شبکه فاضلاب، بازسازی تصفیه خانه شماره ۲ اهواز و افزایش مخازن ذخیره آب باید در دستور کار مدیرعامل جدید قرار گیرد؛ ظرفیت مخازن ذخیره اهواز نسبت به میزان مصرف کمتر است.

وی با اشاره به توجه وزارت نیرو به مشکلات آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: در بین ۳۱ مرکز استان کشور تنها سه کلانشهر اهواز، مشهد و شیراز دارای شرکت های آب و فاضلاب مجزا از استان هستند.

خشایی با بیان اینکه اهواز دارای ۴۵۰ هزار مشترک آب و ۴۰۰ هزار مشترک فاضلاب است و از این رو جزو کلانشهرهای با بیشترین مشترک است، افزود: برای ارتقای شبکه آب و فاضلاب اهواز تلاش هایی صورت گرفته اما متناسب با نیازها نبوده است.

معاون آب و فاضلاب کشور بیان کرد: در سیل اخیر خسارت های زیادی به زیرساخت های شبکه آب و فاضلاب اهواز وارد شد و مسئولان شبانه روز تلاش کردند تا بخشی از این خسارت ها را جبران کنند اما در نهایت مردم میزان خدمات ارایه شده را مورد ارزیابی می کنند.

فروردین امسال در جریان سیل خوزستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز ،پس از پس زدگی مکرر فاضلاب در این شهر با انتقادات زیادی روبه رو ، و از این سمت برکنار و صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با حفظ سمت، سرپرستی شرکت آبفای اهواز را عهده دار شد. گفته می شود بیش از ۵۰ نقطه در اهواز دچار پس زدگی گسترده و نقطه ای است.

در این آیین از فردوس کریمی مدیرعامل پیشین شرکت آب و فاضلاب و صادق حقیقی پور سرپرست این شرکت تقدیر و بهنام مریدی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آبفای اهواز معرفی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار