تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۸۵۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت کیسون ۱۸ ماه حقوق به کارکنان قطار شهری اهواز بدهکار است
 نماینده کارگران قطار شهری اهواز بیان کرد: شرکت کیسون به عنوان پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز ۱۸ ماه حقوق به کارگران بدهکار است.

یکی از کارگران قطار شهری که خواست نامش در خبر ذکر نشود روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این شرایط سخت اقتصادی ۱۸ ماه حقوق از شرکت کیسون به عنوان پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز طلب داریم اما هیچ انگیزه ای در مسئولان برای پرداخت حقوق نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: کارگران قطار شهری اهواز دایم به اخراج تهدید می‌شوند از این رو حتی حاضر به شکایت در اداره کار هم نیستند؛ طبق اطلاعات موجود، شرکت کیسون یک فهرست ۵۰ نفره از کارگران را برای اخراج آنها تهیه کرده است که گفته می شود پس از تعیین تکلیف شرکت اخراج می شوند.

کارگران قطار شهری اهواز در سال های گذشته چندین بار به دلیل پرداخت نشدن حقوق تجمع کرده بودند که آخرین بار آن روز شنبه هفته جاری مقابل ساختمان استانداری خوزستان بود.

چندی پیش نیز تعدادی از کارگران متروی اهواز مدعی اخراج شدن از شرکت کیسون به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن حقوق شده بودند.

مدیرعامل شرکت کیسون چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل اخراج این کارگران را مشکلات مالی و همکاری نکردن شهرداری اهواز و دولت در پرداخت اعتبارات بیان کرده بود.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۳ سال هنوز کمتر از ۳۰ درصد است.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع، و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غربی اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

پروژه قطار شهری اهواز از اواخر پارسال تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار