تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۸۵۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی شبکه "وکالت" بین شیعیان با فعالیت امام هادی(ع)
یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی و تقویت شبکه وکالت بین شیعیان در زمان امام هادی(ع)، گفت: آمادگی شیعیان برای غیبت صغری امام زمان(عج) از دوران امامت امام هادی(ع) آغاز شده بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی با تبریک سالروز ولاد امام هادی(ع) اظهار کرد: امام هادی(ع) امام دهم شیعیان و معروف به ابن‌الرضای ثانی هستند. ایشان ویژگی‌های  متعددی دارند و اقدامات زیادی انجام دادند که مهم‌ترین آن‌ها تشکیل و راه‌اندازی و تقویت شبکه وکالت بین شیعیان بود.

وی با اشاره به آغاز آمادگی شیعیان برای غیبت صغری امام زمان(عج) از دوران امامت امام هادی(ع)، افزود: امام هادی(ع) برای آمادگی شیعیان جهت غیبت صغری امام زمان(عج) از شیعیان کمی دور شده بودند و شبکه وکالت را در این زمینه راه‌اندازی کردند به گونه‌ای که در هر منطقه‌ای از قلمرو اسلامی یک وکیل وجود داشت و آنان پاسخ شیعیان در خصوص اموری که امام باید پاسخ می‌داد را ارائه می‌دادند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اهواز گفت: با توجه به هجرت امام هادی(ع) از مدینه به سامرا، ایشان حدیثی دارند که گفته‌اند مرا به اجبار به سامرا آورده‌اند و اگر بخواهند مرا از آن خارج کنند، به اختیار خود از این شهر خارج نمی‌شوم زیرا این شهر آب و هوای خوبی دارد.

موسوی ادامه داد: این روایت ایشان نشان می‌دهد که آب و هوا و زمین‌های حاصلخیز یک منطقه باعث می‌شود یک فرد بیشتر به سکونت در یک منطقه متمایل شود و امام هادی(ع) نیز به این موارد طبیعی اشاره کرده‌اند. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار