تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز:
۶۰۰۰سگ بی صاحب دراهواز وجود دارد/عدم همکاری نهادها برای جمع آوری
۶۰۰۰سگ بی صاحب دراهواز وجود دارد/عدم همکاری نهادها برای جمع آوری

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: بالغ بر ۶ هزار سگ بی صاحب در شهر اهواز وجود دارد.

  محمدرضا قنوانی ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محل عقیم سازی سگ های ولگرد در اهواز با خاک ریزی و کشیدن دو کیلومتر برق به مساحت ۷۸۰ متر مربع از تیرماه آغاز به کار کرد.

وی افزود: این مرکز شامل اتاق معاینه، اتاق عمل، اتاق جراحی، دارو خانه و قرنطینه است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص ظرفیت این مرکز گفت: ظرفیت این مرکز بالغ بر ۷۸۰ سگ است اما به دلیل گرانی نگهداری آنها، ماهانه ۶۰ سگ وارد این مرکز شده و عقیم سازی بر روی آنها انجام می شود.

قنواتی با اشاره به اینکه هر ۳ سگ در روز ۱.۵ تا دو کیلو گوشت مصرف می کند، بیان کرد: به همین دلیل نگهداری بیش از ماهانه ۶۰ سگ از توان ما خارج است.

وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل وزارت کشور ۱۶ ارگان در این کار باید ما را یاری کند، اذعان کرد: هیچ ارگانی در این راستا به وظیفه خود عمل نمی کند و شهرداری به تنهایی این کلر را انجام می دهد.

قنواتی عنوان کرد: این سایت تقریبا  اولین سایت عقیم سازی سگ در کشور است که با این امکانات خدمات ارائه می کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز افزود: طبق آماری که حامیان محیط زیست و انجمن ها اعلام کرده اند بالغ بر۶ هزار سگ ولگرد در شهر اهواز وجود دارد.

قنواتی بیان کرد: سگ ها پس از عقیم سازی مجدد به شهر برگردانده می شوند .

وی در ادامه تصریح کرد: محیط زیست باید محلی را برای نگهداری این سگ ها پس از عقیم سازی تعیین کنند تا مردم شاهد کم شدن سگ ها باشند.

قنواتی بیان کرد: در کنار عدم همکاری ارگان ها با ما حامیان با ادعا های مختلف دائن در کار ما سنگ اندازی می کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: بیشترین شکایت مردم شهر اهواز به پسماند آسیب هایی است که توسط سگ ها به آنها وارد شده است و برای حل یکی از بیشترین دغدغه های مردم شهراهواز این مرکز راه اندازی و فعالیت می کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار