تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۸۶۰۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکانات لازم برای تحویل و نگهداری کالاها از بنادر وجود ندارد
معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت بخشی از کالاها حدود ۲۰سال در گمرک نگهداشته میشوند، سازمان فروش املاک تملیکی باید این موارد را تعیین تکلیف کند.
 ایرج مدیری ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچان کالا و ارز که در استانداری برگزار شد اظهار داشت:نزدیک به 7میلیون تن کالای اساسی که شامل نهاده‌های دامی ، برنج و روعن است تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 62درصد رشد داشته است.

وی افزود: موجودی فعلی در بندر 2میلیون و 900هزار تن است که نسبت به مدت مشابه حدود 80درصد رشد داشته همچنین لازم به ذکر است که 17 فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی و کالای اساسی در لنگرگاه‌ها وجود دارد.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ماندگاری بالای ذرت گفت: کالاهایی مثل سویای کنجاله به دلیل شرایط خاصی که دارند برای نگهداری محدودیت زمانی ایجاد می‌کند.

مدیری ادامه داد: درحال حاضر حدود 842هزار تن سویا از طریق بخش خصوصی و پشتیبانی امور دام وارد شده که 411هزار تن از آن مربوط به پشتیبانی امور دام است لذا نگهداری این محصول برای مدت طولانی مقدور نیست.

وی با اشاره به لزوم تسریع در ترخیص کالاهای سریع الفساد عنوان کرد:جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شد که بر اساس آن قرار شد 90درصد این محصولات از بنادر خارج و 10 درصد آن تا زمان پرداخت هزینه‌های مربوطه باقی بماند اما متاسفانه پشتیبانی امور دام نیز جایی برای نگهداری این محصولات ندارد.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان این که بخشی از کالاها حدود 20سال در گمرک نگهداشته می‌شوند تصریح کرد: سازمان فروش املاک تملیکی باید این موارد را تعیین تکلیف کند، متاسفانه امکانات لازم جهت تحویل و نگهداری کالاها از بنادر وجود ندارد و کلیه بنادر کشور با این مشکل مواجه هستند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار