تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۸۶۰۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: باید دنبال خلق ثروت از طریق علم بود
  استاندار خوزستان با تاکید بر خلق ثروت از طریق علم گفت: جامعه ای که دنبال خلق ثروت از طریق علم است بیشترین ثروت اندوزی را دارد.

 غلامرضا شریعتی شنبه شب در دیدار با نخبگان کنکوری خوزستان در محل استانداری خوزستان بیان کرد: تمایل زیادی داریم که نخبگان استان در خوزستان تحصیلات خود را ادامه و به درجات بالا برسند چرا که خلق علم و ثروت در شرایط سخت بیشتر نمود پیدا می کند.

وی گفت: اگرچه برای دستیابی به درجات عالی تحصیلی، داخل و خارج استان مطرح نیست اما حضور نخبگان در این استان می تواند دلگرمی سایر دانش آموزان باشد .

وی ادامه داد: دانشگاه های خوزستان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارای امکانات خوبی هستند که نخبگان می توانند از آن بهره مند شوند.

استاندار خوزستان گفت: منابع فیزیکی به تنهایی باعث خلق ثروت در جامعه نمی‌شود بلکه هوش، استعداد و توانایی است که ثروت یک جامعه را تعیین می کند.

وی ادامه داد: اگر ما به علم و دانش، تحقیق و پژوهش توجه نکنیم بی شک مشاغل دیگری در جامعه غالب و باعث کور شدن استعدادها می شود.

وی گفت: جا دارد از خانواده‌های این نخبگان که با تلاش خود محیطی امن و آرام برای رشد و پیشرفت فرزندان خود به وجود آوردند کمال قدردانی را داشته باشیم و این فرزندان نیز قدر این خانواده های زحمتکش را بدانند.

وی بیان کرد: طراحی برنامه‌های دقیق آموزشی شرایط را برای بارور شدن استعدادها فراهم می کند و آنچه اثربخشی بیشتری دارد باید همواره مد نظر قرار گیرد.

شریعتی گفت: در تلاشیم تا نیازهای نخبگان و مجموعه آموزشی آنها را برطرف و در صورت نیاز اقدام به جذب معلمان آزاد کنیم تا در زمینه آموزش با کمبودی روبه رو نباشیم.

فرصت مطالعاتی در خارج کشور و پرداخت ۱۰ میلیون ریال به صورت ماهانه به نخبگان خوزستان 

رییس بنیاد نخبگان خوزستان نیز گفت: رتبه برتر کنکور و حوزه های علمی و پژوهشی در نهایت باید به اثرگذاری در جامعه و پیشرفت آن منتهی شود.

علی حسین صابری افزود: یکی از دلایل اصلی رنکینگ بین المللی دانشگاه صنعتی شریف حضور نخبگان و رتبه های بالای کنکور است و اگر نخبگان خوزستان در این دانشگاه تحصیل خود را ادامه دهند بی شک اثربخشی بالایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پرداخت ۳۰ میلیون ریال برای حضور در کارگاه و تهیه کتاب آموزشی، هدیه ازدواج و وام مسکن، تسهیلات ویژه برای گذراندن خدمت سربازی در مراکز پژوهشی، فرصت مطالعاتی در خارج کشور و پرداخت ۱۰ میلیون ریال به صورت ماهانه  از جمله تسهیلاتی است که به نخبگان ارایه می شود.

وی گفت: پیش از این قرار بود رتبه های برتر کنکور را در دانشگاه های خوزستان جذب کنیم اما برخی نقاط ضعف در دانشگاه های استان باعث شد این امر به صورت کامل محقق نشود با این وجود دانشگاه های شهید چمران و جندی شاپور هنوز هم جزو دانشگاه های مطرح کشور به شمار می روند.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان بیان کرد: حضور تک رقمی های کنکور باعث ارتقای جایگاه علمی دانشگاه های خوزستان می شود و مسئولان دانشگاه های مطرح استان باید همت بیشتری برای توسعه زیرساخت های آموزشی داشته باشند.

در این آیین از علیرضا سخایی رتبه یک گروه علوم ریاضی و فنی و سیاوش کیانپور رتبه نهم گروه علوم تجربی کنکور ۹۸ و خانواده های این نخبگان در محل استانداری خوزستان با هدایایی نفیس تقدیر کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار