تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به بهتر شدن شرایط استان و کشور کمک کنید
استاندار خوزستان، موفقیت دو دانش‌آموز خوزستانی را در کسب رتبه برتر کنکور سراسری مایه غرور و افتخار عنوان کرد و گفت: امیدوارم پس از طی مسیر علم و دانش، باعث کمک به بهتر شدن شرایط استان و کشور شوید.
  غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته (26 مردادماه) در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور 98، اظهار کرد: خوشحال هستیم و خدا را سپاسگزاریم که توفیق کسب رتبه‌های برتر کنکور 98 را نصیب دانش‌آموزان خوزستانی کرد، این موفقیت برای استان مایه غرور و افتخار است.

وی افزود: تکریم و اهمیت دادن به علم و جویندگان علم در جامعه باید مدنظر باشد، زیرا علم و دانش باعث رشد و توسعه جامعه می‌شود اما اگر به علم، تحقیق و پژوهش بی‌توجه باشیم و مسائل دیگری بر علم و دانش  در جامعه ارجحیت پیدا کنند، قطعا استعدادها از بین می‌روند.

استاندار خوزستان ادامه داد: میزان ثروتمند بودن جوامع را منابع طبیعی یک جامعه مشخص نمی‌کند بلکه استعداد، هوش و پتانسیل‌ها هستند که یک جامعه را ثروتمند می‌کنند و تولید علم و دانایی ثروت هر جامعه را مشخص می‌کند. هر چقدر در یک جامعه تعداد نخبگان و تولیدکنندگان علم بیشتر باشد، آن جامعه ثروتمندتر خواهد بود.

شریعتی گفت: خلق ثروت از طریق علم در سختی بوجود می‌آید، یعنی انسان در شرایط سخت‌تر رشد و توسعه پیدا می‌کند و در شرایطی که همه امکانات فراهم باشد، احساس نیاز به تلاش کردن را در خود نمی‌بیند. همچنین روحیه کسب علم و دانش، تحقیق و پژوهش، علم‌اندوزی و ولع برای یادگیری باید ادامه داشته باشد و البته مهم است که انسان تک بعدی هم نباشد.

وی عنوان کرد: دوست داریم که فرزندان نخبه خوزستان در استان بمانند و تحصیل خود را ادامه دهند. دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به لحاظ امکانات و مراکز علمی پژوهشی، وضعیت خوبی در میان دانشگاه‌های کشور دارد. اینکه به دنبال بهترین و خالص‌ترین علوم باشید و پس از آن به استان خدمت کنید، هیچ اشکالی ندارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدوارم پس از طی مسیر علم و دانش، باعث کمک به بهتر شدن شرایط استان و کشور شوید. به شما دانش‌آموزان عزیز برای کسب رتبه‌های برتر تبریک عرض می‌کنم و از والدین‌تان برای فراهم کردن زمینه‌های لازم پیشرفت، تقدیر و تشکر می‌کنم.

شریعتی در پایان ضمن تشکر از زحمات کادر آموزشی، خطاب به رتبه‌های برتر کنکور گفت: امیدوارم قدر‌دان نعمت هوش خود باشید و به مردم خدمت و به نحوی عمل کنید که شرایط برای بارور شدن استان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از علیرضا سخایی و سیاوش کیانپور که به ترتیب رتبه 1 گروه علوم ریاضی و فنی و رتبه 9 گروه علوم تجربی را در کنکور سراسری 98 کسب کردند، تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار