تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۸۶۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحصیلات مدیران خوزستان چیست؟
مدرک گرایی در بین جوانان خوزستانی سال به سال در حال افزایش است و به همین دلیل در سال‌های اخیر میزان بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی در خوزستان در حال افزایش است.

مسؤولان خوزستانی هم بارها از این موضوع انتقاد کرده و گفته بودند علت اصلی بیکاری جوانان خوزستانی نداشتن مهارت است. 

فقدان مهارت این روزها با افزایش تعداد فارغ التحصیلان بیشتر از گذشته مورد توجه است. شاید در گذشته کمتر فارغ التحصیلی دچار بیکاری می شد اما در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان شرط یافتن شغل، «مهارت» عنوان می‌شود.

بنا بر گفته معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، این استان دهمین استان کشور از نظر داشتن نرخ بالای بیکاری است و در این بین نیز نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در فاصله زمانی سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ در استان به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ایمان وسطایی می‌گوید: در بین فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی، فارغ التحصیلان دکترا از کمترین میزان بیکاری برخوردار هستند اما با این وجود، بیکاری افراد در این مقطع نیز رو به افزایش است.

بنا بر گفته این مقام مسؤول در حال حاضر ۶۶ درصد از جامعه فارغ التحصیل دانشگاهی استان فعال و ۳۴درصد غیر فعال است.

هرچند بررسی علل مدرک گرایی در بین جوانان می‌تواند ما را به نتایج جالب توجهی برساند اما چند سالی است که این پدیده در بین مدیران کشور هم رواج یافته و حتی برخی از این افراد رو به استفاده از مدرک‌های جعلی آورده‌اند که در سال‌های گذشته این موضوع موجب برکناری یک وزیر هم شد.

در زیر مدرک تحصیلی برخی از مدیران خوزستانی بررسی شد که البته برخی از مدیران مانند، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان حاضر به شفاف سازی در این باره نبودند و پاسخی درباره رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی خود ارائه ندادند.

نکته جالب اینکه برخی از مدیران با تردید درباره میزان تحصیلات و رشته خود حرف زدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این افراد هنوز تحصیلات خود را به پایان نبرده‌اند. همچنین برخی از مدیران دانشجوی مقطع دکتری بودند که به دلایل شخصی اعلام کردند دانشجو بودن آنها اعلام نشود

تحصیلات مدیران خوزستان چیست؟
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار