تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۸۶۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صید با الکترو شوکر شیوه جدید صیادان در شادگان
دادستان شادگان با بیان اینکه صید با الکترو شوکر به شیوه جدید صید ماهی توسط صیادان در شادگان تبدیل شده گفت: با صیادانی که از طریق الکترو شوکر اقدام به صید ماهی می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.
 رضا کیانی‌راد  اظهار داشت: صیادان متخلف با استفاده از الکتروشوکر به صید غیرمجاز ده‌ها هزار بچه ماهی در تالاب شادگان اقدام می‌کنند و احیای حقوق عامه و پیگیری اجرای سریع قانون و دستورالعمل آن از اولویت‌های دادستانی است.

وی افزود: افراد سودجو به صورت فراگیر به‌جای استفاده از تور و دیگر وسایل مجاز همچنین برای سهولت در صید از شوک الکتریکی و شوکر برقی استفاده می‌کنند که این روش غیرقانونی منجر به از بین رفتن فرصت‌های شغلی بسیاری از صیادان قانونمند و کاهش درآمد صیادان محلی می‌شود.

دادستان شادگان با اشاره به صید با الکترو شوکر بیان کرد: صید با الکترو شوکر سلامت و بهداشت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد و باعث کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آبزی می‌شود.

وی ادامه داد: سودجویان به خاطر منفعتشان به مرگ روزانه 10 هزار ماهی با این وسیله اقدام می‌کنند که با ورود قاطع مدعی‌العموم 12 صیاد متخلف دستگیر و ادوات غیرمجاز آن‌ها کشف و ضبط شد.

کیانی‌راد گفت: تالاب بین‌المللی شادگان سیراب شده و زندگی دوباره‌ای برای بوم زیست تالاب ایجاد شد اما متاسفانه برخی از افراد سودجو خروجی تالاب‌ها را باز کردند تا با خشک شدن تالاب بتوانند برای منافع بیشترشان پرنده‌های کمیاب دنیا را صید کنند.

وی اضافه کرد: با ورود به موقع دستگاه قضایی دستورات لازم برای برطرف کردن این معضل داده شد تا با ایجاد بتون‌ریزی جلوی خارج شدن آب از تالاب گرفته شود و کارگروهی در این رابطه تشکیل شده است و با هر گونه قصور احتمالی برخورد قاطع قضائی می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار