تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۰۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظریف: اتحادیه اروپا به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کند
وزیر خارجه ایران در بدو ورود به فنلاند ارتباطات کشورمان با اتحادیه اروپا را مهم خواند و گفت: اتحادیه اروپا در چارچوب برجام تعهداتی در قبال ایران دارد که باید آن را اجرا کند.
  محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران  امشب (یکشنبه - به وقت محلی) در بدو ورود به هلسینکی در جمع خبرنگاران در تشریح دلایل این سفر گفت: ارتباطات ما با اتحادیه اروپا ارتباطات مهمی است مخصوصا اینکه اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام داده است و باید این تعهدات را اجرا کند.

وی افزود: لازم است در این زمینه ها با کشورهای اروپایی صحبت شود. همینطور در بحث مسائل منطقه ای، فنلاند، سوئد و نروژ در موضوعات منطقه‌ای ما فعال هستند، سوئد مسؤولیت اولین اجلاس یمن را به عهده داشت، نروژبه دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است و ضرورت دارد در زمینه‌های منطقه‌ای با این کشورها گفت‌وگو‌ شود.

ظریف افزود: فنلاند از گذشته طرحی برای گفتگو در خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که ما مطرح کردیم. چند سال پیش من هلسینکی آمدم و اینجا طرح مجمع گفتگوهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردم و فنلاندی ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

*به چند کشور آسیایی می روم
وی با بیان اینکه امروز شرایط منطقه ویژه است و لازم است در این زمینه ها مشورت های گسترده‌ای صورت بگیرد، اظهار داشت: امروز (یکشنبه) در کویت بودیم و فنلاند، سوئد و نروژ در این مرحله است و در مرحله بعدی سفر آسیایی است که با چندین کشور در آسیا گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه ادامه داد: با توجه به وضعیت ویژه‌ای که الان وجود دارد لازم است در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد این هماهنگی‌ها انجام شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار