تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۸۶۰۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان صمت خوزستان:
راه نجات صنعت کشور و خوزستان تولید صادرات محور است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: راه نجات صنعت کشور و استان خوزستان تولید صادرات محور است.

 امیرحسین نظری در مراسم روز ملی حمایت از صنایع کوچک که امروز 27 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:  صنایع کوچک نقش بی بدیلی در اشتغال پایدار و تولید ناخالص ملی دارند و از این رو باید به آن ها توجه کرد.

وی افزود: بر اساس آمارها حدود 50 درصد از اشتغال کشور در این صنایع است و در این زمینه باید اهمیت ویژه ای برای این صنایع قائل شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: راه نجات صنعت کشور و استان خوزستان تولید صادرات محور است. این صادرات است که می تواند زمینه ساز رونق تولید شود و چرخ تولید را بهتر بچرخاند.

نظری با اشاره به برنامه های سازمان صمت خوزستان در بحث صادرات عنوان کرد: برنامه ریزی و اهدافی که در این زمینه مد نظر داریم به صورت 100 درصدی محقق شده است.

وی ادامه داد: مسولان باید به بحث تولید صادرات محور توجه جدی داشته باشند. امروز صنایع بزرگ استان بخش اعظمی از صادرات را به خود اختصاص داده اند اما انتظار داریم تا نقش صنایع کوچک نیز در این زمینه پررنگ تر شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: اگر صنایع کوچک صادرات محور شوند می توانند کشور را از وضعیت فعلی نجات دهد و از نظر ارزآوری می توانند شرایط کشور را بسیار بهبود ببخشند.

نظری عنوان کرد: سهم صنایع کوچک از صادرات در سال گذشته فقط 2 درصد بوده و این موضوع یک ضعف برای این صنایع است. در این زمینه باید تلاش شود تا سهم صادرات صنایع کوچک را ارتقا داد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه واحد تحقیق و توسعه در صنایع گفت: 3 درصد از واحدهای صنعتی استان از واحد تحقیق و توسعه برخوردار هستند و این مساله یک ضعف است و باید به سمت تحقیق و توسعه در صنایع گام برداریم و زمینه را برای دانش بنیان کردن تولید فراهم کنیم تا ضعف ها را در این زمینه بر طرف کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: رغبتی برای سرمایه گذاری در استان خوزستان وجود ندارد. در این زمینه انتظار است تا به صورت ویژه به خوزستان نگاه شود تا مشکلات پیش پای تولید و سرمایه گذاری در خوزستان برطرف شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار