تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک:
جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک طعمه حریق شد
جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک طعمه حریق شد

 رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با تایید آتش‌سوزی در جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک گفت: تجهیزات و امکانات اداره محیط زیست برای مهار آتش‌سوزی به منطقه اعزام می‌شوند.

سعید عیدی گماری  جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک را از ثروت‌های خدادادی منطقه و استان خوزستان دانست و اظهار کرد: باید با اقدامات فرهنگی و آموزش به جامعه مشارکت حداکثری برای حفظ محیط زیست و شرایط مطلوب را مهیا ساخت.

وی افزود: مجموعه محیط زیست اندیمشک به عنوان نیروی پشتیبان پس از اطلاع از آتش‌سوزی در منطقه الوار گرمسیری محدوده دهستان مازو برای پشتیبانی و لجستیک در حالت آماده باش است. 

رئیس محیط زیست اندیمشک با بیان اینکه مناطق درگیر شعله‌های حریق مناطق حفاظت شده در شهرستان اندیمشک نبوده، تصریح کرد: این مناطق تحت نظارت منابع طبیعی قرار دارند و در این زمینه محیط زیست به عنوان نیروی پشتیبانی تا مهار شعله‌های حریق در کنار منابع طبیعی آماده انجام خدمت خواهد بود.

وی گفت: مجموعه محیط زیست اندیمشک با اعلام آماده کامل در کنار دیگر نیروهای امدادی آماده ارسال لجستیک و حضور در منطقه است.

یک منبع محلی نیز با بیان اینکه وسعت آتش‌سوزی در شمال شرق دهستان مازو محدوده تخت یره گسترده بوده اقدامات مسئولان را در این ارتباط ضعیف اعلام کرد.

در سال‌های اخیر افزون بر یک هزار هکتار از جنگل‌های بخش الوارگرمسیری طعمه حریق شده است. بخش الوار گرمسیری در شمال استان خوزستان و در نقطه اتصال خوزستان و لرستان واقع شده که با ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای ۱۷۸ روستا است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار