تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۶۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حدود 50 هزار هکتار از اراضی سیل‌زده خوزستان از کشت جاماندند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی که سیل زده بودند به دلیل عدم لایروبی انهار و تسطیح اراضی امکان کشت در آن‌ها وجود نداشت و کشت نشدند.

 کیخسرو چنگلوایی در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان که امروز 28 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه فرمانداران در بحث پرداخت خسارت‌ها در بخش کشاورزی کمک کردند تا شرایط مناسبی در این زمینه مهیا شود و شاهد جبران خسارت‌ها در قالب کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات باشیم.
 
وی افزود: به احتمال فراوان در هفته آینده آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور به خوزستان سفر می‌کند تا آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارت‌های سیلاب در خوزستان را بررسی کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌ها در حوزه کشاورزی تصریح کرد: حدود 6 هزار پرونده در بحث خسارت‌های حوزه کشاورزی تشکیل شده و همه مدارک کشاورزان از آن‌ها دریافت شده است اما هنوز این پرونده‌ها در کمیته تخصصی شهرستان‌ها بررسی و تایید نشده‌اند.

چنگلوایی ادامه داد: تاریخی که در خصوص تاییدیه کمیته تخصصی شهرستان‌ها در نظر گرفته شده پایان مردادماه است و بعد از این تاریخ حتی اگر پرونده‌ای تعریف شود امکان بارگزاری آن در سامانه نخواهد بود و باید به این تاریخ توجه کنند تا همه پرونده‌ها تاییدیه کمیته تخصصی شهرستان را داشته باشند.

وی عنوان کرد: در بخش کشاورزی مجموعا 26 هزار پرونده تشکیل‌شده در شهرستان‌ها وجود دارد و از این تعداد 19 هزار پرونده تاییدیه دریافت کرده‌اند و باقی این پرونده‌ها باید با سرعت بسیار زیادی تا پایان مردادماه در کمیته تخصصی شهرستان‌ها مطرح و تاییدیه دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: حدود 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی که سیل شده بودند به دلیل عدم لایروبی انهار و تسطیح اراضی امکان کشت در آن‌ها وجود نداشت و زیر کشت تابستانه نرفتند. در این زمینه هیچ اعتبار متمرکزی در اختیار جهاد کشاورزی نیست و مسولان شهرستان‌ها با استفاده از اعتباراتی که در اختیار دارند، نسبت به لایروبی انهار اقدام کنند.

چنگلوایی گفت: باید آخرین وضعیت هواشناسی استان را داشته باشیم تا سازمان آب و برق برای تنظیم خروجی آب سدها اقدام کند و در صورت وقوع بارندگی‌های پیش رس بتوانیم شرایط را کنترل و وضعیت را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 1.6 درصد از پرونده‌های خسارت رد شده‌اند و این مساله نشان دهنده دقت و کیفیت کار دستگاه‌های اجرایی در بحث بررسی و برآورد خسارت‌ها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار