تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۶۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزینه حق دسترسی به شبکه ریلی در بندر امام خمینی (ره)حذف شد
  مدیرعامل شرکت راه آهن کشور در راستای ایجاد انگیزه در بین تجار و فعالان اقتصادی، با پیشنهاد حدف هزینه حق دسترسی به شبکه ریلی برای صاحبان کالا در بندر امام خمینی(ره) موافقت کرد.

سعید رسولی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و  در حاشیه بازدید خدمات شبکه ریلی حمل کالا در بندر امام خمینی(ره) اظهارداشت: امروز به همراه معاونین و تعدادی از مدیران راه آهن  به بندر امام خمینی آمده ایم تا از نزدیک روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی که از این منطقه وارد کشور می شود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این بازدید همچنین به موانعی اشاره شد که گاه موجب مشکلاتی در زمینه حمل و نقل کالا شده و رفع آنها نیاز به بررسی های میدانی داشت.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز در این بازدید شاهد شکوفایی و اقدامات ارزشمندی در سازمان بنادر و گمرک  بودیم، افزود: در این بین صاحبان کالا و  بخش غیردولتی در ارتباط با تخلیه بار بندر که بخشی از آن  توسط شبکه ریلی صورت می‌گیرد، پیشنهادهایی داشتند که از جمله آن حذف حق دسترسی به شبکه ریلی در محدوده این بندر بود.

وی تصریح کرد: این موضوع می تواند باعث ایجاد انگیزه برای  صاحبان کالا باشد تا  بار خود را  از طریق شبکه ریلی جابه‌جا کنند که این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و  از امروز اعمال می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی داخل بندر، گفت: تا کنون اقدامات خوبی انجام شده و قرار است با همکاری که بین سازمان بنادر و راه آهن صورت می گیرد، مساعدت‌ها برای ادامه کار انجام شود.

خوزستان در بخش جابجایی بار هیچ کمبود ظرفیتی ندارد

رسولی با اشاره به اینکه  استان خوزستان یکی از استان های خاص و استثنایی  در حوزه ریلی است، اظهارداشت: این ویژگی استان به دلیل وجود دو اداره کل راه آهن است و علاوه بر این توسعه خطوط ریلی در خوزستان به صورت ۲خطه با عملکرد خوبی همراه است و می توان گفت تقریبا برای انجام جابجایی بار در محدوده استان هیچ کمبود ظرفیتی نداریم.

 وی تاکید کرد: تلاش می شود با اقدامات و برنامهریزی ها میزان حمل ریلی از بندر به داخل کشور و بالعکس افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی نیز در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه کمبود سالن مسافری ویژه ایستگاه بندر امام اقدامی صورت می گیرد، گفت: البته در حوزه جابه‌جایی مسافر در مسیر جنوب نیاز است که تاکید کنم طی ماههای اخیر یک قطار چهار ستاره و  یک قطار پنج ستاره شروع به فعالیت کرده اند که این کمترین خدمتی است که راه آهن توانسته به مردم این منطقه ارائه دهد.

وی افزود: اما در خصوص کمبود سالن مسافری در ایستگاه بندر امام در این بازدید همه معاونین راه آهن حضور دارند  لذا اگر این مسئله قابل حل باشد در همین سفر مورد بررسی قرار می گیرد و امروز درباره آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز - اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز - بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز - خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار