تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۸۶۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵۰ هزار نفر در قالب طرح ضیافت علوی در خوزستان اطعام شدند
طرح ضیافت علوی به مناسبت عید سعید غدیر با پخت ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم برای هشتمین سال پیاپی در اهواز اجرا شد .

طرح ضیافت علوی در هشتمین سال برگزاری خود روز سه شنبه همزمان با عید سعید غدیر با همکاری مرکز فرهنگی عصر ظهور و هیات روضه الزهرا(س) در اهواز با اطعام ۲۵۰ هزار نفر در سطح خوزستان برگزار شد .
حجت الاسلام محمد امین فاطمی‌کیا دبیر طرح ضیافت علوی در استان خوزستان روز سه شنبه در این خصوص گفت:  از این تعداد ۱۱۰ هزار پرس غذا در سطح اهواز توزیع شد. 

وی با بیان اینکه این طرح اکنون  از نظر کمی و کیفی گسترش پیدا کرده است،  افزود: طرح ضیافت علوی از سال ۹۱ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و سال به سال پخت غذای گرم بیشتر می شود .

دبیر طرح ضیافت علوی در استان خوزستان گفت: طرح ضیافت علوی به همت مسجد الغدیر و هیات روضه الزهرا اهواز اجرا و در ابتدای کار با پخت پنج هزار غذای گرم فعالیت خود را آغاز کرد .

همچنین نماینده ولی فقیه در خوزستان حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد بامداد سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح ضیافت علوی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : روزه گرفتن در عید غدیر خم ثواب بسیاری دارد و به همین جهت به برگزار کنندگان این برنامه ها پیشنهاد می کنیم که اطعام نیازمندان را به پس از نماز مغرب و عشا موکول کنند.

وی افزود: اگر قرار باشد هدیه ای داده شود باید آن را به مومنان بدهیم؛ در روایت ها نیز آمده که در روز عید غدیر به زیارت مومنان و متدینان برویم .

همچنین آیت الله عبدالکریم فرحانی از نمایندگان خوزستان درخبرگان رهبری گفت: طرح ضیافت علوی به نوعی ارتقای  عناصر معنوی انقلاب است، مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز در گام دوم بر همین اساس است که ما نیز وظیفه داریم ارزش های معنوی برادری و ایثار و احساس اخوت را ترویج کنیم. 

همچنین حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: رویداد بزرگ ضیافت علوی را اهل بیت (ع) به کمک محبان خود رقم می زنند و هیچ جریان دولتی و غیر دولتی در این طرح نقش ندارد .

وی افزود: اجرای این طرح می تواند یکی از موثرترین روش ها برای گفتمان سازی تفکرات و آرمان های علوی باشد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد : آرمان های علوی با اجرای این طرح ضیافت، مقابل چشم مردم قرار می گیرد و بی شک اینگونه اقدامات فرهنگی در جامعه تاثیرگذار است .


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار